torstai 13. tammikuuta 2011

Body

Tänään oli ryhmäliikuntapäivä ja testauksessa toista kertaa kuntosalin Body-tunti. Eli kevyen askellusosuuden sisältävä lihaskuntojumppa, jossa käydään läpi kaikki päälihasryhmät eri välineitä käyttäen. Lukeepi kuntosalin esittelyssä.

No mullahan ei ole tunnetusti tapana ottaa mitään kevyesti, eikä kyllä ole tämän tunnin ohjaajallakaan ja siksipä hänen tunneilleen olen useimmiten eksynytkin, sillä onhan ohjaajalla todella suuri merkitys siitä kuinka monta prosenttia itsestäsi panet likoon. Toki tämän tunnin voi ottaa myös kevyesti, sillä siihen ohjaus ja liikkeet antavat mahdollisuuden. Jos olisin ollut järkevä en olisi paahtanut täysillä innostusta puhkuen, mutta noh, aina ei vaan voi itselleen mitään :D


Tunti alkoi reippaalla askelosuudella, jossa käytettiin mukana keppiä (eli keppijumppaa siis :) tosin aika vauhdikasta sellaista kun syke oli parhaillaan 180 tietämillä). Keppi oli mielestäni tähän todella hyvä väline, sillä se antoi tekemistä myös käsille ja niitä tuli käytettyäkin tosi tehokkaasti. Jumissa olevat hartiat saivatkin oikein kunnon verryttelyä samalla kun jalat tikkasivat askelkuvioita (helppoja onneksi niin ei menny jalat solmuun). Kaiken viimeisteli hyvä musa niin "pullero pallerohan" tunsi oikein lentävänsä ;D


Lihaskunto-osuus oli myös taattua tavaraa ja rääkättäväksi pääsi koko kroppa. Erityisen tehokkaan tuntuisia olivat askelkyykyt ja ojentaja-setti. Tosin eilisen yläkroppa-treeni hankaloitti jälkimmäistä, mutta suht kunnialla selvittiin! Pystypunnerrus ja vipunostot sivulle tuottivat edelleen ongelmia. Tämä sama ongelma mulla on ollut myös pumpissa eli ennen kuin vaikutusalueen lihaksista loppuu paukut niin epäkäslihaksiin rupeaa sattumaan aivan jumalattomasti ja liike on lopetettava hetkeksi tai pienennettävä painoja. Myös vatsalihaksia tehdessä alkaa kallonpohjanlihaksissa tuntumaan niin kovaa kipua, että liikesarja on keskeytettävä vaikka vatsalihakset jaksaisivatkin vielä. Ohjaajan kanssa päädyttiin sitten siihen, että hus mars hierontaan eli jumituksesta johtuu kivut eikä esim. tekniikkavirheestä.


Mutta tehokasta oli tämän päivän treeni! Sykemittari kertoo tämmöistä:
Kesto: 1h 3min
Keskisyke: 146
"In zone": 27min
536kcal

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)