perjantai 28. tammikuuta 2011

Kiloklubin venyttely-haaste

Päätimpä minäkin nyt sitten osallistua tuohon Kiloklubin venyttely-haasteeseen (linkki ei varmaan toimi kuin KKlaisille, mutta sinne kyllä kannattaa rekisteröityä (ilmaista)). Haaste alkaa 31.1.2011 eli vielä kerkeää mukaan!
"Haastamme toisemme venyttelemään helmikuun ajan vähintään 4 kertaa viikossa 15 minuutin ajan! Jotta viikot säilyisivät kokonaisina, aloitetaan jo 31.1. ja haaste päättyy 27.2. Kaikki ovat tervetulleita mukaan!"
Hyvään aikaan tulee mulle nyt tämä haaste, sillä sairastumisen vuoksi en varmaankaan kovinkaan tiukkaa settiä pysty treeneissä tekemään, joten jatketaan nyt sitten lihashuollollisella linjalla.

Hyviä venyttelyohjeita löytyy netistä aika hyvin. Niitä löytää googlettamalla helposti, mutta säästääkseni vaivojasi niin tässäpä mielestäni aika kattava linkki-lista. (Huom! Osa linkeistä aukeaa PDF-tiedostoina)

Tuuli.net
Pakkotoiston venyttelyopas: Nettiversiona ja PDF-tiedostona  (laajat hyvin kuvitetut ohjeet)
Mobilatin venyttelyopas (PDF)
ProTrainingin venyttelyopas (valitse vasemmanpuoleisesta valikosta haluamasi kehonosa)
Venyttelyblogin hauska sohvaperunavenyttely
Fysikan simppelit venytysohjeet
Relaksoman venyttelyohjeet (oikeasta palkista lisää eri venyttelyohjeita eri kehonosille)
Hierontapalvelu Balanssin venyttelyohjeet
Naisen sydän lyhyet venyttelyohjeet (5 liikettä)
Smashtenniksen venyttelyohjeet (laajat hyvin kuvitetut ohjeet, sopivat myös ei-tenniksenpelaajille)

Youtuben antia:

Englanninkielisiä nettisivuja:
http://www.tbfinc.com/stretching.htm
http://www.womensheart.org/content/Exercise/stretching_exercise.asp

Kuva isonee klikkaamalla!
 Viimeiseksi suosittelen tutustumaan Foam Rolleriin eli Pilatesrullaan niin kuin suomeksi! Blogissani aiempi kirjoitus täällä. Hieman lisäinfoa täältä voimaiharjoittelu.fi:stä sekä DC-healthin sivuilta.

3 kommenttia:

  1. Lähdenpä mukaan ehdottomasti minäkin!
    Venyttely tuppaa valitettavan usein olemaan sellainen asia joka unohtuu liian usein, tai "unotuu" koska ei viitsi. tämä tulee siis tarpeeseen

    VastaaPoista
  2. Kiitos linkeistä! Ihan hyvä olla erilaisia venyttelyitä, kun meinaan aina kyllästyä samanlaisiin harjoituksiin. Tuota videota ainakin ajattelin testata.

    VastaaPoista
  3. Se on totta, että monesti venyttelyt jää vähän vähemmälle vaikka se kroppa ottaisi sitä treeniä paremmin vastaan kun siitä myös muistaisi "huoltaa" välillä myös.
    Venyttelyliikkeitä olisi tosiaan myös hyvä vaihdella sillä samanlaisiin liikkeisiin kroppa saattaa "turtua" ja rupeaahan se itsestäkin tuntumaan tylsältä pidemmän päälle.
    Kiitokset blueberry ja Heli kommenteista ja siitä että olette näitä mun sepustuksia käyneet lukemassa!

    VastaaPoista

Kiitos :)