torstai 17. helmikuuta 2011

Muualta bongattua ja avautumista

Luin eilen illalla ihan viimoisimmaksi yhden seuraamani blogin kirjoituksen; Kun mä mokaan kuitenkin (klik-löytyy täältä) ja se on pyörinyt mielessäni siitä asti. Muutkin ACEyourself-blogin kirjoitukset kannattaa käydä tsekkaamassa, sillä tämä nuori nainen osaa kirjoittaa ja on muutenkin aika innostava tapaus :) Hänellä on myös vanhempi blogi Smack The Fatso, josta saa myös paljon ajattelemisen aihetta.

Itse olin (ainakin muistojeni mukaan) suhteellisen reipas lapsi kokeilemaan kaikkea uutta. Yläasteellakin uskalsin olla vielä erilainen (hippi-kasvissyöjätyttönen, mikä ei kyllä 90-luvulla kai ollut kamalasti "muotia"), mutta aikuistumisen kynnyksellä ja ensimmäistä kertaa oikeasti lihoessani muutuin epävarmaksi nuoreksi naiseksi. Tunsin etten ollut tarpeeksi hyvä missään. Sain kehitettyä tämän niin pitkälle, että päättelin kokolailla olevani hyvin huono sekä turha ihminen ja päädyin sairastamaan masennusta yli kymmeneksi vuodeksi. Välillä pahemmin ja välillä "paremmin". Lisäksi kaikki tämä sai minut oirehtimaan ihan fyysisesti ja monta vuotta tekemisiäni rajoitti paniikkihäiriö.

Nyt on mennyt jo kai yli neljä vuotta ilman masennusta ja paniikkikohtauksia, eikä edes viime syksyn tai tämän kevään stressi-tilanteet ole saaneet minua sängynpohjalle tai saatika lukkiutumaan kotiin. Tosin on minulla nykyään maailman paras syykin elää ja olla vahva eli rakas pikkuneiti.

Olen saanut yliotteen "Kyl mä mokaan kuitenkin"- ja "Elämästäni ei tule ikinä mitään hyvää"-asenteesta. Nykyään uskallan olla, tehdä ja ajatella juuri sitä mitä haluan. Ja vaikka joskus tunnenkin vähempiarvoisuutta niiden laihojen ja kauniiden ihmisten edessä, niin silti sisimmässäni tiedän heilläkin olevan omat kipupisteensä, sillä kukaan ei ole täydellinen, ei edes se kaikkien ihailema huippumalli, julkkis, urheilija tai vaikka naapurin rouva.


Lisäksi minulla on haave, jonka haluan nyt paljastaa ääneen. Ehkäpä se auttaisi minua kohti toteuttamista.
Minä haluaisin opiskella Ravitsemusterapeutiksi :) ja nyt tämä blogi olkoon myös matkakumppanini kohti tuon haaveen täyttymistä, sillä yksinkertaista se ei tule olemaan.


Kesäkin tulee kohta :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)