sunnuntai 13. helmikuuta 2011

Week number x? and Valentine's Day

Oon jo tippunut kärryiltä monesko viikko on menossa milloin missäkin ja muutenkin oon huono muistamaan mitään päivämääriä tai viikkoja. Vuosi on yleensä hanskassa, mutta ei aina sekään :D Pitäisiköhän itsellekin joskus tehdä "muistitesti", mitä me tehdään vanhuksille...

Mikä viikonpäivä tänään on?
Monesko päivä tänään on?
Mitä vuotta me elämme?
Missä me olemme tällä hetkellä?
No joo.... :D

Viikko on mennyt sairastellen ja tänään meille kotiutui vatsatauti, jossa S nyt sitten on. Toivottavasti pikkuneiti ja minä emme saa sitä, sillä mulle alkaa tää sairastelu riittää! Ja kyllä, kyllä mä syön vitamiineja A:sta Ö:hön ja magnesiumit plus muut päälle, mutta ei näköjään nekään auta :( Avantouinti olis varmaan sit seuraava harkitsemisen arvoinen asia.

Liikunta on edelleen rasittavuusasteella venyttely, mutta tälle viikolle varailin jo jumppia ja lapsiparkkiaikoja, joten hyvät on taas suunnitelmat. :)

Ruokailut on menneet nyt torstaista asti ok, kalorit, vihannekset, rasvat, protskut, kuidut ym. on kohdallaan ja kiloklubin laatupallot kiittää. Kaloreita mulla menee päivässä n.1600 eli oon apauttiarallaa 500kcal miinuksella. Sit kun liikunta tulee taas kuvioihin niin lisäilen sen 200-300kcal tuohon energiamäärään ettei vajeet jää liian suuriksi. (Riippuu tietenkin siitä minkälaista liikuntaa tulee harrastettua.)

Mutta hyvää ja ihanaa ystävänpäivää kaikille!
 Tää hoitsu lähtee nukkumaan iltavuoron tuoksinoista, että jaksaa huomenna taas...

2 kommenttia:

  1. Avantouinti on muuten kiva harrastus ;) vaikka se sinulla tuossa lähinnä herjana olikin, mutta silti :P Vaatii tosin vähän totuttelua, mutta sen jälkeen ei flunssat ja muut yleensä vaivaa koko talvena.

    Ja kiva että olet päässyt jo sen verran parantumisen tielle, että olet saanut liikunta yms, jutut varattua, toivotaan, että vatsatauti pysyy sinusta kaukana.

    minulla kk suosittelee kalorimääräksi 1800-1900 /vrk, mutta en tunnu saavan tuolla painoa pois.. tässä on mennyt jumittaessa taas pari viikkoa. Ajattelin tiputtaa kalorimäärää 1600-1700/vrk ja katsoa miten kilot lähtevät niillä tippumaan.

    Aurinkoista ystävänpäivää! :)

    VastaaPoista
  2. Joo mie oon kyllä niin vilukissa, että avantouinti on oikeasti ihan kaamea hirvitys-ajatus mulle. Toisaalta sitä semmoista pakkashuonetta voisin kokeilla kun eikös silläkin pitäisi olla vaikka mitä terveyssuosituksia?

    Parantuminen on edennyt ja pääsin tänään töissä jo pienelle pakkas-lenkille asukkaan kanssa.

    Mie laihdutin viime vuonna tuolla 1600-1800kcal määrällä sen melkein 20kg. Palautusjuomia en kyllä silloin laskenut noihin kaloreihin. Nuo kcal määrät tuntuu sopivan ainakin mulle. Jospa sunkin jumitus siitä lähtis pois! Ainahan voi kokeilla :)

    VastaaPoista

Kiitos :)