keskiviikko 2. maaliskuuta 2011

Herkuton helmikuu

 ja muita mokia :P sekä mahtavia tulevaisuuden suunnitelmia
Aina ei mene kaikki niin kuin on suunnitellut... Helmikuun piti olla täysin herkuton ja muutenkin oikein tehokuukausi, mutta kuinkas kävikään...

Tammikuun viimeisinä päivinä meille saapui ihana entero-rokko, siitä melkein toivuttua iski flunssa ja kun flunssasta paranin niin sain vatsataudin (vieläpä oikein tehokkaan sellaisen). Sairaanahan mä en jaksa kitkutella millään dieeteillä tai muilla "ruokarajoituksilla", niinpä herkuttomuus sai kenkää. Sairaanahan ei myöskään jaksa treenata tai ei itseasiassa saakaan treenata, joten se siitä tehokkuudesta. Painokin sit sahaili ees sun taas, mutta onneksi se on nyt saatu laskusuhdanteeseen (tai ainakin pitäisi olla).


Helmikuussa kävin kokeilemassa Steppiä, enkä oikein tykännyt tai ei oikein oo mun juttu. Kiipesin myös pitkästä aikaa Spinnu-pyörän selkään ja totesin sen olevan NIIN mun juttu :) Kaikkea muutakin uutta piti kokeilla, mutta ne nyt jäi.
Oikeastaan ainoa mikä onnistui oli Kiloklubin Venyttely-haaste ja hulluna tungin itseni mukaan myös laihdutusbloggaajien liikunta-haasteeseen, johon ensimmäiset treenit on jo kerätty :)




Entäs sitten ne suunnitelmat?

Kovasti mä toivoisin, että meidän perheen asiat lähtisi rullaamaan vähän paremmin (ne jotka tuntee mut IRL, niin tietää mistä on kyse), että olisi vähän voimavaroja enempi sille perheellekin tai oikeastaan kaikelle. Nyt musta tuntuu siltä, että joka paikkaan riittää energiaa vain se pieni murunen, ei muuta, eikä se riitä.  
Riittämättömyyden tunne puolisona (!), äitinä, työntekijänä, minuna itsenä on tällä hetkellä sietämätön. 
Painon mä toivoisin tippuvan nyt hieman tasaisemmin ja sehän tietty tarkottaisi töitä sen eteen, ehkäpä vieläkin enemmän kuin nyt tai en tiedä jos vaikka pysyisi terveenä... Liikkumaan mun kroppa huutaa koko ajan, mutta aikapula ja väsymys meinaa vaivata. Pitäisköhän mun rueta oikeasti kokeilemaan sitä juoksemista, vaikka yöllä?
Kuntosalitreeniin mä aion panostaa nyt oikein kunnolla. Max 2 jumppaa viikossa, loppu salitreeniä/kahvakuulaa/pumppia (ja joo tiedän ettei jälkimmäinen oo kunnon treenaajien mielestä mistään kotoisin, mutta silti!)
Meidän salillakin ois semmoinen Kevät kurotus-haastekilpailu menossa, mut onneksi siihen osallistuu automaattisesti jos on 10 käyntimerkintää kuukaudessa. Siitä vois voittaa sykemittarin! Vaikka mä kyllä haluaisin sellaisen aikaisemmin, sillä nyt se Suunnon sykeseuranta-järjestelmä on myös kaikilla muillakin ryhmäliikuntatunneilla kun vaan nyt olis se hitsin sykevyö.... vaikka haluaisin mä siis sen mittarinkin, mut voi jee mitä ne maksaa!

Viimeinen yövuoro sujui syömisten suhteen hyvin. Illan herkkuhimon taltutin kahdella Alpenin Light patukalla (yht.140kcal) ja niinpä sain syödä töissä ihan päivällisen. Kylläpä maistui makkarakeitto ja leipä hyvälle! Paljon paremmalle kuin se marjapiirakka mitä tuli edellisinä öinä puputettua.
Ennen yötä käytiin työporukan kanssa keilaamassa ja oli kivaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)