perjantai 6. toukokuuta 2011

Viikko2 Päivä5, Mä olen löytänyt Kodin!

Eräänä päivänä sain vinkin kuinka tehdä edullisia lehtipihvejä ja nyt haluan jakaa sen teidän kanssanne ;D Tämä on nimittäin niiiiiin helppo ruoka, että tumpelompikin osaa!

Ainekset 4:lle
Naudanjauheliha 400g
Suola
Pippuri

Jaa jauheliha neljään osaan. Pyörittele yhdestä osasta tiivis pallo ja sen jälkeen litistä se aivan ohueksi kahden talouskelmupalasen välissä (saa olla raakana paistinpannun kokoinen).  Tee lopuille jauhelihoille samoin.


Lisää suola ja pippuri maun mukaan ja paista kuumalla pannulla vajaa 1min per puoli (=kunnes nestettä rupeaa tihkumaan päällimmäiselle puolelle). Pihvi kutistuu välittömästi kun sen iskee pannulle ;D


Syö valitsemiesi lisukkeiden kanssa :)
Itse söin pihvin salaatin, ruoho- ja valkosipuliyrttivoin sekä parsakaalin kanssa.

Tänään oli ruuanlaiton ja työn lisäksi viikon viimeisen aerobisen treenin vuoro eli matalalla sykkeellä menoa. Tarkoitus oli kävellä muutama kilometri... no se sitten vähän innostautui ja loppujen lopuksi me pistettiin menemään sellaiset reilu 1½h ;)

Koski keskellä kylää
Käytiin neidin kanssa tutustumismatkalla keskustan luontopolkuun ja voi, että! Matkalla nähtiin vuolas koski, telkkä (?), oravan poikanen, sorsa, valkovuokkoja, kukkia ja ihania lehteviä koivuja! 
Näiden ihanien asioiden lisäksi nähtiin myös (ja kello oli vasta kuusi illalla!) juopottelevia teinejä, sekä kännisiä aikuisia, sillä onhan nyt sentään perjantai!
Joskus ennen itsekin tuli otettua alkoholia ja ihan useastikin kun kävi baarissa bilettämässä. Nykyään alkoholilla ei juurikaan ole sijaa mun elämässä ja hyvä niin. Nautin sitä joskus sen yhden siiderin ja se riittää. (Joskus tietenkin enemmänkin jos on illanistujaisia tms. 1-2 kertaa vuodessa.) Baariinkaan nyt ei ole kamalaa kimmoketta ollut lähteä vaikka ennen tykkäsinkin käydä paljon tanssimassa.

Kävelyllä mä sain myös ahaa-elämyksen. Mä nimittäin tajusin löytäneeni kodin!
Koko pienen ikäni mie olen muuttanut paikasta toiseen. Ensin vanhempien kanssa ja sitten yksin. Viisi ja puoli vuotta sitten elämä heitti meidät Siipan kanssa ihan randomilla Jyväskylän kupeeseen Muurameen asumaan ja täällä sitä sitten ollaan vieläkin. Ensimmäiset vuodet mä "vain asuin täällä". Tää oli paikka siinä missä joku muukin. Mutta nyt kun mä olen tutustunut ihmisiin, löytänyt jopa kavereitakin ja saanut tervehtiä kaupassa edes joskus jotain tuttua henkilöä, niin nyt mä tajuan, että mun ei tarvitse enää sanoa "etten ole mistään kotoisin" vaan, että olen Muuramelainen (vaikka nyt en olekaan sattunut syntymään täällä) ja that's it, ilman mitään selityksiä. Ja mä olen tajunnut etten mä halua muuttaa täältä pois, en nyt kun olen kerrankin elämässäni kotiutunut jonnekin :) Mulla on täällä hyvä olla.

Lenkkikaveri

9 kommenttia:

  1. oi miten iloinen fiilis tuli tuosta "mä olen löytänyt kodin" lauseesta :). Ihanaa, että huomaat tälläisiä asioita.

    Ja niinhän se on, että koti ei välttämättä ole siellä missä on syntynyt (toki, niinkin voi olla) vaan siellä, missä on hyvä elää ja olla, yksin tai yhdessä.

    Hyvältä näytti sinun pihvi-salaatti ruoka, nams!

    VastaaPoista
  2. nam! täytyypä tehdä tätä ruokaa joku pvä! :)
    ja kiva kun oot viihtyny täällä..mä oon ikäni asunu täällä, enkä pois oo muuttamassa jos ei oo aivan aivan aivan pakko..ja en usko, että niin pakko tulee koskaan! :)

    VastaaPoista
  3. Ihana toi "mä olen löytänyt kodin". Se on tärkeä asia♥

    Lehtipihvit kuuluu tämänkin helppoa-ja-hyvää ihmisen ruokarepertuaariin. Niistä saa maustamalla ihan ältsihyviä ja eri makuisia :D

    VastaaPoista
  4. Onpas herkullisen näköistä! :)

    VastaaPoista
  5. Norsuemo: Niinpäs on, kiitos vaan kovasti vinkistä :D

    VastaaPoista
  6. hejjj.. piti täällä sellaista kysyä, kun en löytänyt sun meiliosoitetta tuosta blogista mistään (tätä kommenttia ei tarvii julkaista, mutta saat jos haluat, vastaa vaikka mun blogiin, jos et julkaise tätä)
    Osaatko neuvoa, kun mulla on nyt 3 lenkillä peräkkäin käynyt tuon sport trackerin kanssa niin, että se ei vaan yhdistä millään sateliitteihin, tai siis löydä niitä, juunou.. Onko se oikeasti vain kiinni niistä sateliiteista, vai teenkö jotain väärin? kun kyllä se alussa ne löysi ihan helposti joka lenkki.
    T: yksi tyhmä lenkkeilijä xD

    VastaaPoista
  7. aijaa.. nää kommentit tulikin sulla heti näkyviin, noh, ihan sama :D nyt tuli sit muillekin esille mun hassu kysymys :P
    iive saat sit päättää poistatko tuon, vai jätätkö esille :DD

    VastaaPoista
  8. Onko sulla tullut sitä uutta päivitystä siihen? Kun mulla se ei löytänyt niitä satelliitteja jos ei asentanut sitä päivitystä (ja muutenkin jumitti niin maan kamalasti!) Ja miun ainakin piti asentaa se päivitys puhelimen puolelle, muistikortti ei käynyt.
    Sen jälkeen toimi taas normaalisti. (Päivitysjutska tuli joskus viime viikolla(?))

    VastaaPoista
  9. hahaaa! tänä aamuna ehdotti päivittämistä, ja heti sen jälkeen löysikin sateliitit <3
    Taas mennään :)

    VastaaPoista

Kiitos :)