torstai 14. heinäkuuta 2011

Ja niinhän se menee...

että eihän sitä malta olla tekemättä kun on tarpeeksi lorvinut. Ja tässä tapauksessa lorvimista siis jaksoi tasan sen ~3 päivää. Tänään oli pakko lähteä tekemään jotain ja niinpä suuntasimme illasta läheiseen kylpylään uiskentelemaan koko perhe. Altaassa tuli uitua 680m + loput lilluttelut ja neidin uittamiset siihen päälle. Kivaa oli ja oli pääkopalle rentouttavaa kun pääsi tekemään jotain. Lääkärihän (tai lääkärit itseasiassa) nimenomaan suositteli nyt uimista liikunnaksi, sillä jalan tulee antaa levätä, mutta liikkumattomuuttahan ei tietenkään suositella.


No arvatkaapa sattuuko nyt jalkaan?

Sattuu ja niin maan perkeleesti että!!! Tosin kipu on siirtynyt kantapäähän ja sen ympärille, että onpas nyt hauskaa taas ;) Oikeesti ei voi kun nauraa tälle jutulle nyt. Muuten uiminen oli oikein kivaa ja rentouttavaa. Jotenkin nyt kun kunto on muutenkin parempi kuin varmaan ikinä niin uiminenkin tuntui ihan erilaiselle. Tehokkaalle, mutta kuitenkin tavallaan helpolle. Tällä kunnolla sitä varmaan pystyisi opettelemaan jo muitakin tyylejä kuin sitä rintauintia. Nyt itseasiassa tapailin hieman kroolausta (vapaauintia?), joka on ennen tuntunut minusta aivan ehdottoman vaikealle, mutta nyt se tuntui ihan kivalle. Uimalasit olisivat vaan olleet tarpeen.
Nyt mietityttää kovasti, että mitähän ihmettä sitä oikein uskaltaisi tehdä... kun edelleenkään ei ole sitä sohvaa keksitty joka kuntoa parantaisi.


Syömiset olen onneksi saanut pidettyä suht aisoissa kaikesta huolimatta. En tavoittele tällä hetkellä painossa tiputuksia vaan yritän pitää tasanne-vaihetta yllä. Jumalaton väsymys onkin jo hieman hellittänyt kun on kerrankin saanut nukkua tarpeeksi eikä ole ollut kalorivajeita eikä raskasta liikuntaa eikä niitä stressaavia töitä.


Aamupalaksi söin 2 palaa itse tehtyä leipää oivariinilla + kahvi.

Lounasta tänään käytiin syömässä Intialaisessa kotona syömisen sijaan. Shalimar (Jyväskylässä) on mun lempiravintola aivan ehdottomasti, vaikka se intialainen ruoka nyt ei ehkä ihan maailman terveellisintä (= vähäkalorisinta) ole. Söin kanaa (jossain kastikkeessa, en enää muista missä), riisiä, salaattia ja puolikkaan valkosipuli Naan-leivän (jossa on muuten ihan törkeenä kaloreita ja hiilareita, mutta siitä ei välitetty nyt).
Ja suprise, suprise, kaikki oli ihan törkeän hyvää!
Jälkkäriksi sujahti jäätelö ;D

Välipalaksi söin mansikoita (ylläri).

Päivälliseksi Tonnikala-salaattia valkosipulikastikkeella (oma, kevyt) ja pala omaa leipää.

Iltapalaksi sujahti massuun lautasellinen mansikkamaitoa (kookosmaitoa ja rasvatonta maitoa).

Eli aika hiilaripainotteista, mutta lohdutukseksi voin ajatella, että ruuan laatu ja raaka-aineet on ollut kuitenkin hyviä, lukuunottamatta Naan-leipää ja jäätelöä.

Huomiseksi pitäis kehittää jotain syötävää... saatan ehkä kokeilla tehdä Falafeleja. Jaksaiskohan? Mitähän niiden kanssa syödään? No eikun google laulamaan ;D

Kuvat we heart it

~iive~

2 kommenttia:

  1. Musta uiminen on ihanaa ja syksyn tullen onkin taas syytä saada se viikko-ohjelmaan.
    Herkullisia ruokia olet syönyt, nam!
    Ite oon syöny falafeleja ihan salaatin kanssa tai kermaviilin, jonka oon maustanu. Avustajani kehui myös niiden olevan hyviä tomaattikastikkeen kanssa.

    VastaaPoista
  2. Ihanaa kun pääsit uimaan, vaikka kurjaa, jos jalka siitä(kin) kipeytyi. Toivottavasti nyt lähtevät hiljalleen paranemaan, kun maltat ottaa rauhallisemmin.

    Falafelit on tosiaan hyviä, esim. kera salaatin ja kermaviilikastikkeen, kuten Hepakin mainitsi.

    Intialainen ruoka on kyllä ihan mielettömän hyvää yleensä, oma suosikkiravintolani on Namaskaar, niitä taittaa olla ainakin muutamissa isoimmissa kaupungeissa.

    VastaaPoista

Kiitos :)