sunnuntai 11. syyskuuta 2011

Millainen haluat olla isona?

Lehtihyllystä ostoskoriin päätyi uusi Sport-lehti, jossa oli juttu Liiku itsesi nuoreksi.

Millainen sinä haluat olla?

Saija Sohvaperuna vai Tiina Treenari?

Voin paljastaa, että Saijan olotila ei kuulosta kovin houkuttelevalle. Itse haluaisin olla se teräsmummo, joka 95:sena hakkaa halkoja ja pärjää itse. Vanhustyönä tekevänä näen kyllä joka työpäivä, mitä itsestä huolehtiminen tekee ihmiselle, paitsi jos saat dementian. Silloin ei auta mikään jumppa jos pää pehmiää :(

Ensi keväänä täytän 30. En halua olla 30-vuotias Sohvaperuna, enkä luojan kiitos olekaan. Mitään niin hyvää en ole itselleni tehnyt kuin päättänyt aloittaa tämän loppuelämän projektin.


2 kommenttia:

  1. Kyllähän sitä haluaa olla sitten vanhanakin vetreä ja hakata niitä halkoja kuten sanoit, suvun geeneihin jos on uskominen niin harvinaista tuo mulle olisi.
    Virkeyttä aivoille ja liikuntaa kropalle voisi olla mun motto nyt.

    VastaaPoista
  2. Tervetuloa Jojoilija!

    Mä olen päättänyt musertaa suvun geenit, vaikka kaikki suvun naiset ovat enemmän tai vähemmän ylipainoisia - välillä normaalipainoisia - ja sitten taas ylipainoisia.
    Mä olen päättänyt, että en aio jojota enää, en koskaan, sanoivat geenit mitä tahansa!

    Radiosta kuulin, että perimän vaikutus painoon olisi 50% ja elinympäristön (tapojen, kasvatuksen jne) 50% eli mahdollisutta on! (Eri tutkimuslähteissä on kyllä erilaiset prosentit, mutta tämä nyt yksi...)

    Aika kammottavaa elämää nimittäin on olla ylipainoinen vanhus joka ei ole liikkunut "ikinä", vaikka kuinka hoito olisi hyvää niin silti olo on tuskallinen...

    VastaaPoista

Kiitos :)