keskiviikko 26. lokakuuta 2011

200 sit-ups

Lähtötasotesti

44kpl jaksoin tehdä (reilu vuosi sitten sain tehtyä 24kpl!!!)
Teen harjoitukset jalkaterät sohvanreunan alla ja kunnolla "istumaan nousten", sillä tuntuu siltä että rutistuksia on tultu tehtyä yllin kyllin ja näitä tällä tyylillä tehtävät on tavallaan haasteellisempia. Koska jaloilla on tukea niin toki osa rasituksesta menee myös jaloille, mutta siitä ei nyt ole haittaa.

Aamulla ulkona touhuamista muksun kanssa reilu puolisen tuntia, nyt edessä iltavuoro n.10h + matkat...

5 kommenttia:

  1. Kiva, että aloitit haasteen! :) Minulla tuntuu vatsalihaksissa itse asiassa enemmän, jos en nouse ylös asti vaan jään noin 40 asteen kulmaan sekunnin parin ajaksi ja laskeudun sitten hissuksiin alas. Selällekin tämä tapa on vähän hellempi. :) Jalkoja en tue minnekään, ja välillä onkin aika hassun näköistä rimpuilua kun jalat eivät meinaa millään pysyä lattiassa. :D

    VastaaPoista
  2. Ja eikös tuossa, jos nousee ihan ylös asti tule työ aika paljon lonkankoukistajille.
    Käsittääkseni riittää, että kyynärpäät koskettaa polvia. Mites tuo haaste oikein menikään? Siis, joka päiväkö vatsoja erilaisia kunnes saa tehdyksi 200?? Ehtisinköhän tarttua hommaan vielä ennen leikkausta, joka on 4vk päästä... Nää liikunnat kun on jääny niin nolon vähiin, pitäs saaha kunnon rykäsy vielä tuota toimenpidettä ennen.

    VastaaPoista
  3. Minäkin haluan tietää enemmän tästä haasteesta (?), kerrokerrokerro! :D

    VastaaPoista
  4. Mitäs haastetta täällä pukkaa, siis vatsoja pitää tehdä? Minä astun remmiin kanssa. Vatsalihakset ovat hävinneet jonnekin, joten on aika etsiä ne esille :)
    Kiitos Iive jalkojenhoitovinkistä!

    VastaaPoista
  5. Kyseessä on siis tämä haaste:
    http://www.twohundredsitups.com/

    Ja kyllähän toi tyyli käy aikalailla lonkankoukistajille myös, mutta en tosiaan mene niin ylös asti, että jännitys vatsalihaksissa herpaantuisi. Itse koen, että tarvitsen nimenomaan nyt tämmöistä harjaannusta (eli että tulee _kunnolla_ sitä istumaannousua), joten siitä syystä nyt tämä valinta suoritustavan suhteen.

    Hepa: En tiedä toimiiko sivusto sulla ruudunlukuohjelmalla jos ei toimi niin sit on kyllä aika hankala tuota systeemiä toteuttaa. Toivotaan että toimii :)

    Jojoilija: Vinkistä unohtui muuten myös, että veteen voi lirauttaa jotain eteeristä öljyä (eukalyptus, laventeli tms.) tai hunajaa, sitruunamehua, kookosöljyä, rypsiöljyä, oliiviöljyä, appelsiiniviipaleita tms. Kesällä koivunlehtiä tai muita lehtiä. Miksi talvella ei voisi neulasia laittaa myös. Niistä tulee kiva tuoksu! Halpaa, hyvää, vaihtelevaa ;)

    VastaaPoista

Kiitos :)