maanantai 16. tammikuuta 2012

Neurologiaa, treeniä ja pahoinvointia...

...Lisäksi vähän kasveja, siemeniä, multaa, tomaatteja, tv-ohjelmia, pitsaa ja lievää paniikkia.

Vaikka eilinen oli hyvä päivä, niin mitä ilmeisimmin tein illalla ison virheen ja kävin saunassa. Voi mikä hirveä olo siitä seurasikaan ja pahoinvointi jatkui pitkälle tähän aamuun.
Posti toi myös tullessaan kutsun Neurologian poliklinikalle. Pelottavaa. Siis aivan törkeän pelottavaa. Siellä mun päässä on siis jotain, mistä ei vain ilmoiteta mulle postissa vaan mun pitää mennä sinne kuulemaan tai tutkittavaksi. Ja aikakin on jo reilun viikon päästä. Ei tarvinnut paljon odotella.

Onneksi tänään oli tullut uusi jakso Pellolta pataan ohjelmaa, joten aivot narikkaan ja haaveilemaan tulevasta kesästä, viljelyksistä ja kasvien hoitamisesta. Ensimmäiset siemenet ostin jo ja vähän taimimultaakin. Oon mä vaan yks pöljä.
Toinenkin tv-ohjelma ilahdutti mun päivääni nimittäin Kasvihuoneunelmia. Ja mullahan on ensi kesänä kasvihuone parvekkeella :) tai kaks...

Pahoinvointikohtaus pisti kropan ihan juntturaan, joten kunnon venyttely aamun (siis puolenpäivän) kunniaksi. Jos vaikka starttais... vähän kyllä luulen ettei starttaa.

Pellolta pataan ohjelman inspiroimana ruuaksi pizzaa ennen salitreeniä. Pitäis nyt jaksaa.


Pohjan ohjeen kävin lainaamassa mainiosta Pastanjauhantaa-blogista 
(sieltä löydät teko-ohjeet, LUE NE!)

Pizzapohja (2 "pizzeriakokoista" pizzaa)

350 g vehnäjauhoja
1 pss kuivahiivaa
1 tl suolaa
2 rkl extra vergine -oliiviöljyä
2 1/4 dl lämmintä vettä

Itse käytin pohjassa Grahamjauhoja 100g, Rouheisia sämpyläjauhoja 200g 
ja tavallisia vehnäjauhoja 50g (ihan turhaan).

Ihan sähköuunissa paistoin 250 asteessa. Lämmitin pellin uunissa kuumaksi ja sitten vedin pizzan leivinpaperin kanssa pellille ja heti uuniin. Tuli rapea pohja!


Täytteeksi tällä kertaa:
300g broilerisuikale naturel
2 tomaattia (poista sisukset)
1 punasipuli
3 tuoretta herkkusientä
1kpl mozzarellaa 19%
n.100g tavan juustoraastetta
valkosipulia
basilikaa
oreganoa
mustapippuria
suolaa
villirucolaa


Ja tästä tuli parasta pizzaa mitä ikinä olen tehnyt!
Yhden pizzan kalorit on n. 1849kcal. Tästä söi 2 aikuista ja yksi lapsi itsensä kylläseksi ja jäi vielä jäljelle. Omassa palasessa oli n.450kcal (eli 1/4osa)

 ***
 Aikalailla vuoristorataa on tää elämä ja aika pelottavaakin. Ihmeen kauan mä oon jaksanut ja aionkin jaksaa, vaikka mun elämä ei ole ollut sieltä helpoimmasta päästä. On ollut aikoja (kauan sitten) jolloin olen halunnut luovuttaa, jopa elämästä, mutta niistä on kasvettu ja päästy yli. Niitä aikoja miettiessä, en oikeasti voi kun ihmetellä miksi olen pystyssä, ylhäällä ja yritän päästä jopa eteenpäin. Miksi en ole luovuttanut?

Takaisin Minuksi kirjoitti tänään(?) valtavan hyvän tekstin: Kuka vastaa? Kannattaa todella käydä lukemassa.
Ja sieltähän se vastaus löytyy: Minun onnestani ja hyvinvoinnistani ei tasan vastaa kukaan muu kuin minä itse! Ja onni, onni on täällä minussa minun sisälläni, sitä en voi etsiä mistään muualta.
Lisäksi että vastaan itse omasta onnestani, olen kylläkin vastuussa tavallaan myös toisten ihmisten onnesta. Ainakin oman lapseni ja puolisoni onnesta, joten ei ole mitään järkeä eikä hyötyä antaa periksi. Ei sillä saavuta yhtään mitään.

Niin pitkän tien olen kulkenut saavuttaakseni elämääni sen positiivisuuden ja rohkeuden, jota minulla ei vielä kaksikymppisenä (saati alle) ollut ja vaikka tiedänkin näiden ärsyttävän joitakin en enää suostu luopumaan niistä. Minähän räiskyn ja pistän menemään jos mua sattuu huvittamaan! En enää anna kenenkään jyrätä itseni yli. En ihmisten, en vaikeuksien, en omien heikkouksieni.

5 kommenttia:

  1. Viisaita sanoja. Hengessä mukana, sisko.
    -vilja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 Reissaahan varovasti sisko niin pääset sit takaisinkin :)
      Kiitos <3

      Poista
    2. Hienoja ajatuksia!

      Ymmärrän, varmasti tuntuu pelottavalta.
      Onneksi ei kuitenkaan tarvitse odottaa neurologin tapaamista viikkotolkulla!

      Poista
    3. Tosiaan, onneksi ei tarvitse odottaa ihan hirveän pitkään.

      Poista
  2. Kuten hepakin sanoi, onneksi tuo on tuossa "lähellä", ja saat tietää mitä siellä kuuluu,täällä ollaan hengessä mukana ja pidetään peukut pystyssä!

    Mutta, oh mikä pizza! luulen,että munkin on, sun innoittaman :D "pakko" tehdä tänään pizzaa :) (mun version pohja tosin on karppiversio, mutta silti)

    VastaaPoista

Kiitos :)