perjantai 1. maaliskuuta 2013

Maksaa maksaa!

Oi oi, ihana vapaapäivä kuuden työpäivän jälkeen. Vaikka mukavasti nuo työt sujuivat kaikesta hässäkästä huolimatta.
Kotirintamalla ollaan pidetty tilanne stabiilina eikä olla hössötetty turhia. Perheaikaa ja liikuntaa ja kokkailua ja lepoa. Lintunen on mua kaipaillut kovasti "äiti on aina töissä" ja "älä mene töihin" on nyt kuultu. Töistä tullessa hän kietoutuu jalkojeni ympärille kuin liaani ja ilmoittaa tömäkästi "äiti mulla on ollut sua niin ikävä!"

Onneksi nyt sitten ei tarvitse jättää lasta kotiin kun lähtee jumpalle, vaan tänäänkin oltiin salilla jo aamusella. Ihanasti salin pitäjä antoi meille luvan käyttää jumppasalia (omalla vastuulla) niin pääsi Lintunenkin jumppaamaan ja juoksentelemaan. Oltiin pilatespalloilla kopittelua, jättipallo"jalkapalloa" ja tehtiin bosupalloista ja steppilaudoista rata. Hippaakin kerettiin leikkiä ja hauskaa oli! Harvoin saa tuollaista tilaisuutta että pääsee noin leikkimään lapsen kanssa.

Itse tein ennen tuota jalkapäivän treenin vähän eri setillä kuin normaalisti, oli kivaa vaihtelua. Lopuksi vielä 20min AMT crosstraineria kera Netflixin iPhonella. Musta kun nyt vaan on niiiiiin tylsää crossailla tai polkea pitkään. 5min on maksimi mikä menee ilman jotain mielenkiintoista katsomista. Pyöräillessä voi vähän lueskella lehtiä, mutta crosserilla lehtien luku on mahdotonta kun siinä pomppii niin paljon. Ja jos siitä lehtien luvusta salilla pitää irviä niin ei mun pyöräilyvauhtia ainakaan hidasta lehden lukeminen tippaakaan, varsinkaan kun pitäisi niin kuin jäähdytellä. Lämmitellessä en lehtiä luekaan.

Tästä muuten paljastan jo nyt etukäteen, että olen saanut mahdollisuuden järjestää arvonnan, jonka palkintona on jokin Lehtikuningas.fi Terveys & Kauneus-kategorian lehtipaketti. Mikähän noista lehdistä teitä lukijoita mahtaisi kiinnostaa?
Itse arvonta järjestetään myöhemmin kunhan saan päätettyä minkä lehtipaketin pistän jakoon :) En ole ikinä mitään arponutkaan, joten onpas jännää!

 Palamaksakastike onnistui yli odotusten!
Mutta itse otsikon asiahan on maksa!
Olen pitkään himoinnut taas maksaruokia ja nyt sain vihdoin aikaiseksi marssia lihatiskille ja ostaa sitä. Palaset ovat jo valmiiksi kalvottomia ja mies pilkkoi ne. Itse suoritin "vaativan" palamaksakastikkeen teon. Tuo ruoka on yksi lemppareistani ja jostain ihmeen kumman syystä en vain ole saanut aikaiseksi opetella sen tekoa. Ehkä olen pelännyt hieman tuota maksan käsittelyä yms. yms. muuta tekosyytä. Mutta Martsun innoittamana olen nyt heittänyt itselleni maksahaasteen ;) ehkä Martsu ei itse ajatellut tätä ehkä näin, mutta maaliskuu on täynnä mahdollisuuksia ja tämä oli nyt minun ensimmäinen mahdoton tehtäväni!




Illan kutsuilla oli hieman toisenlaiset tarjottavat, vaikkakin emäntä muisti meitä myös aivan ihanalla Broileri-ohra-pestosalaatilla. Mutta söin minä tuota suklaakakkuakin pienen palasen. 


Eilen töissä ahdisti pitkästä aikaa päiväkahvitarjottavat, mutta nyt kieltäymys palkittiin kun kutsuilla sain hyvällä omalla tunnolla syödä mielettömän hyvää suklaapiirakkaa.
 



Ihanaa viikonloppua kaikille!

iive  ♥

8 kommenttia:

  1. Arvontaan osallistun varmasti, kunhan saat sen järjestettyä. :)

    Mä ehdottaisin KuntoPlussaa tai KG -lehteä. KG ei oo mulle tuttu, joten ehkä se vois olla kivempi (ajatellen siltä kannalta jos voittaisin ;)

    Ihania herkkuja, maksaa en oo koskaan itse tehnyt, ehkä pitäis uskaltautua... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KG onkin kiva lehti, nimensä mukaisesti kyllä tosin aikalailla siihen painonpudotukseen vain liittyvä. Todella hyviä reseptiohjeita siinä kyllä on!

      Maksa on ihan superhyvää! Eikä ollut tosiaankaan vaikeeta. Ainoa inhottava juttu on se pilkkominen, mutta mulla on kertakäyttöhanskoja kotona, joten ei tunnu sekään missään.

      Poista
  2. Mää kans kannattaisin jotain "urheilu"lehteä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sille kantille tämä alkaa kallistua :)

      Poista
  3. Mä kävin kurkkimassa noi lehdet, ja ehdotan että valkkaat arvontaan Muscle&Fitness UK:n, se on eniten HC noista :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siinä on kyllä HC:tä! Itse olen tuota pari numeroa silmäillyt ja sitä naisten versiota myös. Mut mahtaiskohan muille upota?

      Poista
  4. Ihana salinpitäjä! <3

    Hyviä vaihtoehtoja on useampiakin ja itselleni tuleekin jo pari noista. Joku liikunta- tai terveysvaihtoehdoista olisi varmaan hyvä. Henkilökohtaisesti tuo Hyvä terveys kiinnostaisi ehkä eniten, koska en ole kantta lähemmin päässyt siihen koskaan tutustumaan.

    Ihana kuva sinusta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Eikö ollutkin ihana toi meidän salin omistaja!
      Joskus mie oon päässyt polkemaan spinnupyörällä saliin kun ei ole ollut tuntia menossa, inhoan kuntopyöriä :( Mut lapsen kanssa toi oli aivan huippujuttu <3

      Mulla on kyllä suuria vaikeuksia päättää tuota lehti asiaa! Huh huh!

      Poista

Kiitos :)