perjantai 16. elokuuta 2013

Ugh!

Täytyi tulla tännekin ilmoittamaan, että menin tosiaankin sinne salille :) En lusmunnut vaan tosissaan kävin ihan kivan treenin tekemässä ja olipas hauskaa. Yhtään hauskaa ei ollut kesäloman loppuminen, ylityöt ja saunottajan pesti heti alkuun. Vieläkin veemäisempää oli jalkakipu työpäivien jälkeen. Oli pakko mennä lääkäriin. Tuomio sama kuin arvasinkin eli plantaarifaskiitti siellä on molemmissa jaloissa :P Sitten vaan ostamaan venytyslaitetta ja pohjallisia juu... Pieni tulehduskipulääkekuuri siihen vielä kaupan päälle. (Ja kalliiksi käy kun nuo lääkkeetkin jo maksoi 40euroa! Huh, huh! Apuvälinekeskuksen hinnastoa katsellessa meinas päästä jo itku...)

No, tämähän ei salitreenejä estä, joten sinne on taas suunnattava. Vapaapäivät sujuivat joogatessa ja viikonlopun saan nauttia yksinhuoltajuudesta ja yövuoroista eli liikuntarintamalla ollaan hiljaiselossa jos ei nyt joogaamaan sitten innostu. Onneksi maanantaina aukeaa uimahalli ja sinne pääsee juoksemaan <3 Vesijuoksusta on nyt sitten vaan nautittava kun sinne lenkkipolulle ei ole kuulemma mitään asiaa piiiiiitttkääään aikaan.

iive

4 kommenttia:

  1. Uh, mokomalle vaivalla pikaista häätöä!

    VastaaPoista
  2. Olitkos sä iive Jyväskyläläinen vai onko mulla vaan jostain syystä väärä käsitys? Nimittäin jos olet, niin kun mäkin, niin noita venytysvekottimia saa apuvälinekeskukselta lainaan ihan ilmaiseksi. Tuollaisen venytyksen saa myös tehtyä putkisukalla, oon kirjoittanut siitä blogissani 26.6. otsikolla akilleen kantapää. Jos haluat, voin yrittää neuvoa tarkemmin. Tuohon putkiharsoon on myös toinen sidontatyyli, kun tuo mikä tuossa kuvassa on. Mun mielestä sekin oli ihan pätevä systeemi, mutta omalla kohdalla ehkä siitä vähän huono, että mukana oli (ainakin aluksi) myös jonkinasteista hermoärsytystä ja tuo veto varpaista ei ollut sille hermolle hyväksi.

    Sit vielä sellaista, mitä mun fyssari on mulle tolkuttanut, että koko takaketjun kireys pakarasta alkaen (etenkin takareisi) saattaa olla yhtenä tekijänä tolle PF:lle. Ite sit oon ainakin huomannut, että tottatosiaan, pakara on juilinut jo kauan ja vas. takareisi todella kireä... Vähän maratonkommentti, mutta toivon sulle paranemisia :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Taru maratonivastauksesta. Mä olenkin lukenut noita sun kamppailuja tän asian kanssa, mutta tuo putkisukkatsydeemi on jäänyt huomiotta. Täytyy metsästää yksi putkisukka ja kokeilla sitä alkuun kun saa selviteltyä nuo muut vaihtoehdot.
      Itselläni ongelmana on että käyn työterveydessä yksityisellä, joten mun täytyy mennä vielä omaan terveyskeskukseen että saisin sieltä tuon venytyslaitteen apuvälineenä. Onneksi kuulutaan JYTEen, joten myös Kyllön apuväline on mulle myös mahdollinen vaikka en Jyväskylässä asukaan.
      Ja kyllähän mulla noi takareidet on tosi kireät, myös pohkeet. Lisäksi jalkaterissä on virheasentoa ihan reippaasti eli nilkat kääntyy sisäänpäin. Onneksi sain lähetettä myös fysioterapiaan, vaikka maksaahan se sekin kela-korvausten jälkeen vielä aikalailla... Mut onneksi tälle voi itsekin siis jotain tehdä :)

      Poista

Kiitos :)