perjantai 6. syyskuuta 2013

Uusia kokemuksia

Olen jo pitkään ollut tilassa, jossa en enää työn ja perheen jälkeen pystyisi antamaan itsestäni oikein mitään. Päivät loppuvat totaaliseen uupumiseen ja väsymyksen kohtaamiseen. Yöt nukun kuin tukki ja aamulla olen edelleen väsynyt.

Melkeimpä kaikki liikuntakin on tuntunut nyt liiallisen kuormittavalta ja olenkin hakenut nyt vain sellaisia kokemuksia jotka antavat enemmän energiaa kuin kuluttavat.

Tänään kävin Villissä Elossa ensimmäiseksi Äänikylvyssä, jota ei kyllä voi laskea liikunnaksi, mutta kehon ja mielen voimauttamiseksi kylläkin. Saavutin yllättävän hyvän rentoutumisen ja tunti kului yhdessä hujauksessa. Pidin äänikylvystä paljon, se tuntui hyvältä ja rauhoittavalta. Ennen tunnille menoa minulla ei ollut minkäänlaista käsitystä minne olen oikein menossa ja mitä siellä tapahtuu. Kannatti kuitenkin rohkaista itseä kokeilemaan.

Äänikylvyn jälkeen jatkoin vielä Yinjooga-tunnilla.

   Yinjooga   

Yin Jooga on vastakohta ja tasapainottaja yang-tyyppisille lajeille kuten Flow Jooga tai mikä tahansa kehoa liikuttava ja lämpöä tuottava liikunta, tai jopa nykypäivän mieltä kuormittava kiireinen elämäntapa. Yin-tunnilla rauhoitutaan ja nautitaan paikallaolosta samalla vaikuttaen kehon syviin kudoksiin (sidekudokset, ligamentit). Yin-asanoissa pysytään 5-6 minuuttia antaen keholle tilaa sekä lihaksille aikaa rentoutua ja päästää irti. Yin jooga tuntuu kehossa voimakkaalta, mutta suurin haaste on mielen hallinta ja rauhoittuminen. Käyttäen apuna blokkeja ja bolstereita lihasten ei tarvitse kannatella ja suojella niveliä ja luita, vaan pyrimme kohti täydellistä antautumista ja näin vapautamme energiaa syviin kudoksiin. Erityisesti vaikutamme lantion ja rangan alueelle. Sopii kaikentasoisille joogaajjille. 


Pidin erityisesti Villin Elon ilmapiiristä ja tunteesta että olin tosiaankin tervetullut juuri sellaisena kuin olen. Ja nyt minulla on paljon vahvempi olo <3 Villissä Elossa olisi myös Kundaliinijoogaa, taidanpa käydä sitä kokeilemassa seuraavaksi.

iive

2 kommenttia:

  1. Kundaliinijooga on aika jännää. :) Minulta meni useampi kerta ennen kuin se alkoi tuntua omalta, mutta sittemmin olen kyllä saanut siitä tosi paljon. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tehnyt sitä youtuben videoitten avulla. Ei vaan ihan välity siitä varmaan se fiilis mitä ryhmässä tehden tulee. Vaikuttaisi vaan juuri sellaiselta voimauttavalta joogalta mitä tarvitsisin juuri nyt.

      Poista

Kiitos :)