sunnuntai 1. joulukuuta 2013

Erittäin hyvä liikuntaviikko

Tällä viikolla ovat liikkumiset sujuneet mielettömän hyvin. Intoa lähteä on ollut, samoin se treenaaminen on ollut sujuvaa, mielihyvää tuottavaa ja kaiken kaikkiaan on ollut hyvä draivi päällä. Ja tietenkin sitä on tullut ajateltua vähän enemmän taas tätä kaikkea, että miksi liikun ja treenaan?

Luin sitten tuon mainion pt-Timpan blogista juttua kehittymisestä eli Kehittyjän huoneentaulu: 8 kriittisen tärkeää treeniprinsiipiä 
Ja siellähän se sanottiin mitä olen jo iät ja ajat mielessäni vatvonut "Pystytkö kertomaan kuin vettä vaan, mitkä ovat keskeiset treenitavoitteesi? Konkreettisesti ja yksityiskohtaisesti. Jos et, aloita tästä. Treenaaminen ilman tavoitetta on järjetöntä."

Ja täytyy sanoa edelleenkin kaiken tämän viikon pähkäilyn jälkeen, etten tiedä tavoitteitani. Joskus kauan sitten tavoitteeni oli laihtua kilomäärä X ja nytkin on kyllä asetettu uusi kilotavoite. Tämä kilotavoite on kuitenkin erilainen kuin liikkumallani hakemani tavoite olla hyväkuntoinen. Kuinka tämä hyväkuntoisuus / voimakkuus nyt sitten mitattaisiin ja asetettaisiin siitä jotain tavoitteita?

Tuntuu tyhmältä kirjoittaa, että tavoitteeni on nostaa tietyssä liikkeessä määrä X kiloja, mutta ei kai tässä muukaan auta... ja lisäksi  kuntosalillemme on nyt tullut mahdollisuus kehonkoostumusmittaukseen, joten taidan käydä siellä ja hieman sen pohjalta alkaa hahmottelemaan tätä tavoite asiaa pidemmälle.

Ihanaa tulevaa viikkoa kaikille!
Itse alan siirtyä kohti yötyöläisen elämää, joten senkin kannalta on hyvä miettiä tavoitteita ja realiteetteja. Kuinka yötyötä tekevä jaksaa treenata? No, se nähdään tulevaisuudessa.
Ainakin kannattaa huolehtia itsestään unen, levon, venyttelyn ja hieronnan merkeissä!

iive 

4 kommenttia:

  1. Sama täällä. Päätin pari viikkoa sitten, että tammikuussa on mietittävä kevään konkreettiset tavoitteet. Nyt loppuvuosi siten, että löytyisi liikkumiseen rytmi ja säännöllisyys, mielekkyys. Ja kyllä se tuntuu löytyvän, kiva. :)

    Tsemppiä ja voimia yötöihin! Se on rankkaa, mutta selviät kyllä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, muakaan ei hirveästi tuo höntsäily oikein innosta pidemmän päälle. Pitää olla selkeitä tavotteita että miksi tätä kaikkea oikein tehdään. Muuten riittäisi viikkoon se pari kertaa liikuntaa eikä 5-6 kertaa kunnon treeniä.

      Poista
  2. Tuo pt-Timpan postaus oli kyllä loistava ja pisti ajattelemaan ittenikin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus tai itseasiassa aika usein tuolla pt-timpalla on ihan järkevääkin sanottavaa :)

      Poista

Kiitos :)