torstai 12. kesäkuuta 2014

Mitä jäi käteen Bikini Challengesta - ruuan suhteen?

Viimeiset seitsemän päivää Bikini Challengea lähtee käyntiin ja loppuun asti vedän totta kai, mutta jo nyt on huomattavissa ne muutokset mitä BC on arkeen jättänyt ruokailuun.

Juhannuksen jälkeen aion jatkaa suht samanlaisella, mutta hieman vapaammalla syömisellä. Tämä ruokavalio on tuntunut hyvältä, joten miksipä muuttaa ennen kuin on tarvetta.

Ruokavaihtoehdothan on BC:ssä todella laajat ja jo muutaman kokkauskerran jälkeen alkoi oivaltamaan mitä kannattaa ruuanvalmistuksessa huomioida, että saa sitä hyvää ruokaa aikaiseksi. Itse löysin eri ohjeista itselleni sopivan ruokavalion, eli millä proteiini, hiilihydraatti ja rasvamäärällä tuli tuloksia sopivasti, mutta myöskin jaksaminen pysyi kasassa. En vetänyt siis kaikista tiukimmalla ruokavaliolla, jolla olisin toki saanut juhannukseksi huippuja tuloksia aikaan, mutta sillä olisin taatusti saanut myös lyhytkestoisimmat tulokset kun kroppa olisi tiltannut.


Valmennuksen myötä kiinnitin myös huomattavasti enemmän huomiota ateriarytmiin, joka jo jossain välissä oli ollut ihan kohdallaan, mutta lähtenyt lipsumaan ajan kanssa ja mm. välipalat olivat jääneet pois. Treenin jälkeiseen ateriaan tuli valmennuksen aikana täysi muutos en ollut koskaan edes tiennyt kuinka treenin jälkeen kuuluu syödä. Nyt osaan syödä jo paremmin :)


Muuta mitä mieleen juolahti näin ruuan kannalta on se, että ruokakerma on täysin turha useimmissa ruuissa, samoin korppujauho, jauhot ja ylipäätänsä turhat täyteaineet. Opin tekemään huippuhyviä lihapullia, jotka selättävät ne ranskalainen-sipulikeitto-kermaviililihapullat 100-0. Ja on niitä lihapullia sitten urakalla syötykin.

Toinen huippuresepti oli itsetehty kebab ja kolmas lassaka, jota meillä joskus oli tehtykin mutta nyt se maistui myös koko perheelle.


Nii ja opin syömään puuroa marjoilla, tosin nyt ne marjat on loppu eli on odoteltava satokautta. Onneksi siihen ei ole enää pitkä aika!


Maitorahkankin kanssa solmin taas ystävyyden smoothien ja jäätelön merkeissä. Sillä vaikka jäätelökone ei ole vielä kotiutunut niin muutenkin saa rahkajäätelöä tehtyä ja sitä aion syödä iltapalaksi aivan just ja nyt :D

Ja taas on samat kuvat samoista ruuista, sillä täytyy myöntää että ajan kuluessa ei enää ruuan kuvaaminen ennen syömistä ollut kovinkaan houkuttelevaa, sillä ruoka-aikana on nyt nälkä ja silloin syödään, ei kuvata!

iive

8 kommenttia:

  1. Onko reseptit BC:n omia salaisuuksia, vai voisiko niitä saada? Lihapullat ja itsetehty hyvä kebab nimittäin kuulostivat kokeilemisen arvoisilta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole salaisuuksia :) Ruokavalio itsessään on salaisuus, mutta nää reseptit on kyllä ihan mun omasta päästä paitsi kebab joka oli valmisresepti netistä. Voisin naputella ne tässä joku päivä. Hirveesti en laita reseptejä yleensä kun oon niin "luova" kokkaaja, että mun mitat on kourallinen sitä tätä ja tuota ja hyppysellinen lisää :D

      Poista
    2. Kiva, kiitos jo etukäteen! :) Hyppysellinen sitä, ja vähän tuota, oho, nyt lorahti- tuttua täälläkin. :D Vieraampiin juttuihin tykkään resepteistä, jos ei ole mitään hajua minkälaisia määriä ja mitä kaikkea tarvitaan, mutta tutut jutut menee vähän sinnepäin-taktiikalla.

      Poista
  2. Nam, mitä ruokia! Ja hienosti tosiaan kuulostat oppineen terveellisen ruokailujen perusteet! Noilla paino varmasti pysyy poissa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl nyt on löytynyt mulle hyvä tapa syödä!

      Poista
  3. kiitos tästä ja todellakin nams! alkaa vaikuttaa entistä todennäköisemmältä että elokuun ryhmässä aloittaa sitten vuorostaan meikäläinen.. Vielä vähän punnitsen muutaman eri ohjelman välillä mutta monen kehun jälkeen tämä BC taitaa olla se kokeilemisen arvoinen. On siinäkin palkinto kovasta työstä - vähän lisää rääkkiä ;)

    http://myprojectisme.fitfashion.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep ja täähän oli vasta ruokavalio-osuus. BC:stä kaikkein paras anti on ollut monipuoliset treenit <3 ihan huippua settiä joita ryhmän kovakuntoisimmatkin treenaajat on kehuneet!
      Itsellä on rasva% sen verran korkea enkä halunnut täysillä itseäni rääkätä niin ihan niin huippuja tuloksia ei mun kohdalla tullut VIELÄ tässä ajassa :D Mut ohhoh niitä jotka lähti pienemmällä rasva% mukaan. Ihan mielettömiä muutoksia on niillä!

      Poista
  4. Iso peukku tähän! Kannatti osallistua.

    Uutta marjasatoa minäkin odottelen, enää pari rasiaa mustikkaa ja vadelmaa jäljellä. Mansikat jo loppui, samoin kuin omppusoseet. Puolukkaa ja viinimarjoja löytyy vielä, mutta ne eivät ole suosikkejani puuron päälle. :)

    VastaaPoista

Kiitos :)