sunnuntai 19. lokakuuta 2014

Viikonloppu Holiday Club Saimaalla

Mahtava viikonloppu takana ja niin poikki olin, että autossa nukuin loppumatkan ja kotonakin vielä hieman :D

Hotellista...
Meillähän oli siis lahjakortti tuonne Holiday Club Saimaalle ja koska kortti oli kahdelle hengelle niin lähdimme sinne pariskuntana. Olisi pitänyt mennä perheenä.
Eikä me muutenkaan oikein olla tuollaisen paikan kohderyhmää, joten aivan nappivalinta ei Saimaa meille kokonaisuutena ollut.

Saimme huoneen Castle-hotellista, joka on tarkoitettu vain aikuisille. Rakennus on vanha ja aivan upeasti laitettu. Huone oli ehkä upein ja laadukkain jossa olen koskaan ollut. Oli siistiä ja puhdasta ja petivaatteet olivat aivan mielettömän ihanat.
Castle-hotellista oli sisäkäytävä itse kylpylään ja meidän huoneesta matka oli todella lyhyt. Samasta rakennuksesta löytyi myös kirjasto (ihana jos ei olisi ollut jotain muuta tekemistä) ja vallan passeli kuntosali jossa tuli vierailtua lähtöpäivänä.
Jäin kuitenkin kaipaamaan konseptia vähän pidemmälle. Vain aikuisille hotellissa olisi ollut kivaa Vain aikuisille-aamupalakin. Voitte vaan arvata sitä huutoa ja kiljuntaa tälleen syyslomaviikolla...

Kylpylästä...

Kylpylä oli suorastaan pettymys. Kuvassa näkyy vain muutama ihminen, mutta kun me pääsimme kylpyläosastolle asti, oli se aivan tupaten täynnä kirkuvia ja hyppiviä lapsia. Minkäänlaista rauhallisempaa osastoa ei tuolla ole ts. missään ei voi oikeasti uida vaan kaikki pyörii noiden aktiviteettialtaiden ympärillä. Lapsillehan tuo on kertakaikkiaan taivas! Voi kuinka meidän Lintunen olisi nauttinutkaan olosta tuolla :D

Kahdesti kävin kylpylöimässä, tulo ja lähtöpäivänä. Lauantaina ei voinut edes kuvitella menevänsä sinne, sillä niin paljon porukkaa siellä silloin oli.

Miinusta saa myös "YHTEIS"pukuhuonekäytännöt. Ymmärrän, että kyse on kylpylähotellista jolloin varsinainen pukuhuone on ehkäpä tarpeeton? Toisaalta se tarkoittaa sitä, että kaikki ovat "pukuhuoneosastolla" aivan pihalla. Jos olet hotellivieras, saavut kylpylään jo valmiiksi uikkareissa valkea kylpytakki päällä, valkea pyyhe mukanasi. Sinulla on tällöin kaksi vaihtoehtoa, jättää ne lukolliseen kaappiin pukuhuoneelle ja mennä pelkissä uikkareissa suihkuosastolle tai mennä kylpytakissa suihkuosastolle. Mutta, sielläpä onkin 50 samanlaista valkeaa kylpytakkia ja pyyhettä eikä juurikaan naulakoita joihin ne laittaa.

Itse jätin pyyhkeen ja takin lukolliseen kaappiin, koska suihkuhuoneeseen ei kertakaikkiaan mahtunut mitään enkä enää ikinä olisi löytänyt sieltä juuri minun kamppeitani. Se tarkoitti silloin sitä, että minun täytyi saunan ja peseytymisen jälkeen pukea märkä kylmä uikkari takaisin päälle, jotta pääsen hakemaan kylpytakin päälleni. Sillä alastihan ei voinut pukuhuoneeseen mennä koska se oli miesten ja naisten YHTEISpukuhuone.

Tiedän, että nämä ovat ehkä pikkuasioita, mutta koko kylpylä/hotelli-vierailu oli täynnä pieniä miinuksia joissa asiakaskokemusta ei oltu otettu huomioon. Minne menen, miten toimin jne. Jatkuvasti oli tilanteita joissa jouduin miettimään kuinka minun oletettiin toimivan ko. tilanteessa. Ärsyttävää!

Kaikesta muusta....

Jos hotellissa ja kylpylässä meno oli ärsyttävää niin kaikki muu oli ihan täydellistä!
Lappeenrannassa käytiin Linnoituksilla kävelemässä, kahvilla ja kaupungilla ostoksilla.

Marjuska oli ihana kahvio ja koko talo oli täynnä ihanuuksia mm. käsitöitä, taidetta jne. Pihalle asti leijailevat tuoksut houkuttelivat sisään ja ei turhaan menty. Pelkkää kiitosta ansaitsee tämä paikka. Palvelu, tarjottavat, miljöö ja hinnat kohdallaan! Hymyssäsuin mentiin ja poistuttiin. Oikea hyvänmielen paikka.

Lounasta haettiin ihan Citymarketin Fresh-salaattibaarista ja mukana oli omat viljattomat leivät. Kun ei vaan jaksanut lähteä etsimään mitään kivaa lounaspaikkaa enää siinä nälässä.

Imatralla käytiin vielä kosken ympäristö kiertämässä läpi. Ja enhän mä voinut mitään virallisia reittejä mennä vaan siellä painettiin puskissa ihan omia reittejä. Ihanaa :D Onneksi mun mies on ihan yhtä "hullu" kun mä.

Illalla lähdettiin istumaan iltaa hotellin vieressä olevaan rantaravintolaan Rauharantaan meidän ystävän kanssa. Rauharannasta sai loistavaa palvelua ja ruokaa kohtuuhintaan. Minun ruokavalioon sopiva ruoka löytyi näppärästi vaikka paikka olikin enemmän sellainen pitsapaikka. Salaatti olisi ollut suoraan listalta, mutta kun sitä oli syönyt jo lounaalla. Sittenpä hoksittiin, että päivän lohikeitto oli gluteeniton, joten lohikeittoa ja pieni lasi viiniä <3

Hyvää seuraa, ruokaa ja juomaa :)
Ja lompakko kiitti myös.
En ikinä olisi maksanut hotellin noutopöydästä 26euroa/hlö! Huh huh mitä riistohintaa! Mielummin tuen pienyrittäjää, kiitos! Viimeinen lause olikin ehkä päivän teema. Pienyrittäjien paikoissa tuli hyvälle mielelle, ketjupaikoissa ei. Joten onpa vaikea arvata mitä suosia?
Vai mitä te olette asiasta mieltä?

iive

1. Kuvista näyttää todella ihanalta teidän reisunne... Kyllä aikuisille tarkoitettu hotelli pitäisi olla aikuisille alusta loppuun.....
    Ihana luksushuone teillä ollut hotellilla kyllä :)

1. Ihana reissu oli ja hotelli oli kanssa todella ihana ja luksus. Kuvistahan puuttuu mm. upea wc ja sohvaryhmä taulutelkkareineen :D
      Ehkä tuota aikuishommaa ei olisi mitenkään noteerannut jos sitä ei olisi niin mainostettu tuolla nettisivuilla. Hotelli VAIN aikuisille, joten se tekee myös erilaisia odotuksia ihmisille....

2. Oi vitsi, ollu kyllä oikeen unelmareissu!<3 -kade- ;)