perjantai 14. marraskuuta 2014

Järjestys

Oman elämäni inventaariossa oli kohta "Minkä mahdollisimman helpon konkreettisen teon tai muutoksen voit tehdä jo tällä viikolla fyysisen hyvinvointisi parantamiseksi?"

Konkreettinen tekoni koskee unta ja lepoa, sillä edelleen aina vaan se on yksi epävakain osa-alue elämässäni. Joskus nukun todella hyvin, monesti taas en nuku lainkaan hyvin. Tai pikemminkin voidaan puhua NUKAHTAMISESTA, sillä sehän se on se minun ongelmani.
Biohakkerin käsikirjan UNI-ilmaisluvussa puhutaan makuuhuoneen "ergonomiasta ja unihygieniasta". Ja mähän olen aikamoinen tavarahamsteri sen lisäksi, että meillä on meidän tavaramäärään aivan liian pieni koti. Makuhuone on erityisesti oikea murheenkryyni, sillä makuuhuoneen lisäksi se on myös vaatehuone ja minun ompelu/askarteluhuone. Ja sitä säläähän riittää.
Ja se sälä ja kaaos pahentaa mun nukahtamisvaikeuksia.

Eilen ja tänään vaihtuivat treenit järkyttävään operaatioon kun koetin epätoivoisesti karsia tavaramäärää. Tosin luulen aikalailla jopa onnistuneeni asiassa. Ainakin niin paljon ihan silkkaa roskaa olen kaivanut kaapeista ja komeroista pois. Toki kaikki kierrätykseen kelpaava on lajiteltu eri kohteisiin vietäväksi.


No, eihän se tietenkään siihen pelkkään makuhuoneeseen jäänyt vaan koko koti lapsen huonetta lukuunottamatta koki saman mullistuksen. Vielä viimeiset silaukset puuttuvat (tämä kyllä hieman vähätellen sanottuna...) ja kohta olisi kotona helpompi hengittää <3

Ja nukkua :)

Jostain syystä nyt oli jotenkin helppo luopua tavaroista. Miksi säilyttää 7 vuotta vanhoja kenkiä vain siksi että ne ovat kauniit, mutta joita en ikinä ole käyttänyt? (Miksi ihmeessä ylipäätänsä olen säilyttänyt nämä kengät aiemmin???) Tämä päti aika moneen muuhunkin tavaraan, joten niiden oli aika poistua meidän kodista antaen tilaa niille tavaroille, jotka ovat käytössä, tarpeellisia ja rakkaita.
Siltikään meidän kodista ei saa kliiniä ja valkoista ja avaraa. Ehkä sitten kun neliöitä on tarpeeksi niin jonkunlaista avaruutta voi syntyä :D

Hyvää viikonloppua kaikille :)

iive

ps. Painitko sinäkin tavarakaaoksen kanssa vai osaatko hillitä tavaramäärää tai luopua vanhoista uusien edessä?

2 kommenttia:

  1. Tää on jännä, liika sälä ja kaaos saattaa ahdistaa mua hereillä ollessa (siis päivällä), mutta nukkumaan mennessä ne ei pääse millään lailla mun ajatuksiini, vaikka kantaisin patjani ja peittoni pahimman romuläjän keskelle. Meillä on nyt hieman liikaa tavaraa, ei välttämättä hirveästi mitään turhaa ja ylimääräistä, mutta liikaa asunnon kokoon nähden. Nyt kun muutetaan, niin aion kuitenkin pakatessa käydä läpi kaiken ja heittää pois turhat.

    Ja noista sun 7 vuotta vanhoista kauniista kengistä tuli mieleen yhdet omat kengät. :D Mä olen kenkähullu ja rrrakastan kenkiä. Varsinkin kauniita korkokenkiä. Mutta jotenkin jännästi tällä asuinpaikalla, työllä ja elämäntavoilla ei sellaisille juurikaan ole käyttöä. Niinpä sen sijaan, että hulluuksissani ostaisin läjäpäin turhia kenkiä, mulla on _yhdet_ kauniit korkokengät, joita en ole koskaan käyttänyt (ja joita tuskin koskaan tulen käyttämään). Ne ovat mulle Ne Täydelliset kengät ja niiden katselu tuo paljon iloa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, yksien THE kenkien säilyttäminen on varmaankin ihan järkevää vaikka niitä ei kovin usein käyttäisikään tai ikinä :) Kyllä mullekin kenkiä jäi ja korkokenkiä vieläpä. Nuo kyseiset kengät olivat vaan mun jaloille aivan täysin kävelemättömät, siis kertakaikkiaan niillä en minä pysty kävelemään ikinä, missään tapauksessa . Säästin niitä kyllä ihan turhaan, ihmettelen vaan tosiaankin miksi :D

      Mua hereillä ollessa tavarakaaos ei juurikaan ahdista, mutta nukkumaan mennessä jopa eteiseen pakkautuneet tavarat ahdistavat ja sinne on sängystä kuitenkin aikalailla matkaa :D

      Poista

Kiitos :)