maanantai 10. marraskuuta 2014

Oman elämäni inventaario

Sepä se, alkoi tänään ja tietysti heti piti päästä aiheen pariin pakertamaan innoissaan kuin pieni lapsi uuden edessä.


Hankkiessani Oman elämäni inventaario-verkkovalmennuksen, en oikein tiennyt mitä odottaa, mutta ainakin ensimmäisen aihe-alueen hahmottelu, kysymyspaketit yms. infot antoivat erinomaiset ja innostavat lähtökohdat aihealueen käsittelyyn.

Tämän viikon aiheena on Fyysinen hyvinvointi ja selkeästi sieltä nousi kolme osa-aluetta muutos alueiksi. Myös muita osa-alueita käsittelen, mutta näihin on jo menossa ja tulossa selkeintä muutosta.
Ensimmäinen alue on Uni & Parempi nukkuminen, joka on ollut haasteena koko tähänastisen elämän ajan. Nykyään voin jo sanoa nukkuvani hyvin. Aiempiin vuosiin verrattuna nukun nykyään loistavasti. Silti se on osa-alue, jota haluan kehittää.

Toinen alue on peruskunnon ja lihaskunnon kohottaminen. Ylläri? Pk-kuntoa edelleen on hiottava, heti kun lopetin työmatkakävelyn, huomasin peruskunnossa laskua... ja jos ne juoksulenkitkin alkaisi onnistua niin tätähän siellä tarvitsee ja tarvitsee muutenkin ihan kaikkeen.
Lihaskunnon kohotus on murroksessa. Treeniohjelma on muuttunut aikalailla. Nyt teen ns. kuntoilijan voimaharjoittelua eli toistot ovat 8-15 välillä. Välillä tein maksimivoimatreeniäkin, mutta koin sen liian raskaaksi minulle ts. palautuminen kesti liian pitkään.

Kolmas muutos on edelleen kehon koostumuksen muutos. Tunnen itsessäni, että minun kuuluu olla pienempi. PISTE. Ei laihempi, vaan pienempi. Pieni, kiinteä, sulava, vahva, ketterä, kevyt, mutta voimakas :)
Mitään dieettejä en vielä ajattele enkä harkitse, vaan katson nyt kuinka etenen tämän uuden paleo-tyyppisen ruokavalion kanssa. Tähän mennessä paino on noussut, mutta se tapahtui väsymyskautena syyskuussa, jolloin ruokavaliossa vilahtelivat vähän liian usein mm. pitsa ja mäkkisafka, sekä se suklaa. Nyt kun ruokavalio on siisti, niin saa nähdä mitä tapahtuu.

Ihanaa viikkoa kaikille ♡
iive

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)