tiistai 13. tammikuuta 2015

Piristys

Olo alkaa olla jo piristyneempi, jee!
Selkeästi lumi ja pakkanen on mun juttuja ja tietenkin se aurinko.
Meillä ollaan myllätty taas kämppää urakalla kun Lintunen halusi suunnitella huoneensa järjestystä uusiksi ja minähän siinä sitten siirtelin huonekaluja hänen toiveidensa mukaan (meillä tällaiset asiat hoidan minä, ei mies, hulluna roudaan isojakin huonekaluja eestaas, tosin enemmän tahdonvoimalla kuin voimalla). Skeptisyydestäni huolimatta huonekalut löysivät paikkansa ihan just eikä melkein, aika hyvin 5 vuotiaalta suunniteltu :D

Cheesy Cauliflower "breadsticks"
Liikkumassa on käyty nyt myös ihan oikeasti. Oon tehnyt nyt muutamia kertoja Uuden elämän alku-valmennuksen HIT-treenejä, jotka tehdään oman kehon painolla. Tykkäsin tosi paljon, mutta silti salille mielii pää. Mies lupasikin nyt, että hän voi sitoutua 2 salikertaan viikossa (hän käy myös pelaamassa jääkiekkoa ja golfia, molempia noin 2xvkossa), enkä mä enempää miehen kans salilla jaksaiskaan käydä. Loput kerrat sit ittekseen. Kaivoin netistä nyt aivan aloittelijoiden 3-jakoisen saliohjelman mitä rupean kokeilemaan pidemmillä sarjoilla-pienemmillä painoilla. Joka toinen päivä treenipäivä - joka toinen päivä lepopäivä. Katotaan nyt sitten miten kroppa kestää.

Lihapullia intialaisessa tomaattikastikkeessa
Hypermobiliteettisyndrooma on lääkärinlausuntoa vaille valmis homma. Kun oon testannut niin yliliikkuvia niveliä on selässä, polvet, kyynärpäät, sormissa, isossa varpaassa(!) jne. Olenhan mä aina tiennyt että oon yliliikkuva, mutta en ole tiennyt sitä mitä se tarkoittaa käytännössä. Eli kaikessa liikkumisessa pitäisi todellakin olla ajatus mukana, koska muuten siitä ei ole hyötyä, sillä lihasten sijaan tuleekin rasitettua niveliä.

Broileri-pekoni-peruna-kasvisröstit
Venyttelystä huomasin myös mielenkiintoisen jutun. Viime vuoden puolella venyttelin noin tunnin päivässä ns. staattista venyttelyä ja en edennyt mihinkään. Nyt pidin noin 2kk tauon venyttelystä ja mitä oon nyt kokeillut muutamia kertoja venytyksiä niin se venyvyys ei ole huonontunut yhtään vaikka en ole venytellyt. Yliliikkuvan onkin mietittävä sitä venyttelyä niin että se venytys tulee oikeaan paikkaan eli lihakseen ei niveleen, jänteisiin jne.

Kasvissosekeitto-pekoni-leipäkuutio (gluteeniton)
Kuvat on viimepäivien ruuista, eilen tuli tehtyä taas pitkästä aikaa myös itse kebabia, joka on hullun hyvää. Mua vähän korpeaa edelleenkin se, että meidät leimataan proteiinin tai minkälie syöjiksi kun itselle aina se maku on tärkein yhdessä sen terveellisyyden kanssa. Viimeaikojen ehdottomasti paras uusi kokeilu oli tuo Cheesy Cauliflower breadsticks, Pinterestin kautta löydetty ohje. Ihan mahtavaa popsittavaa mm. talvisten keittojen kanssa jne. ja niin helppo tehdä! Suosittelen tuota Pinterestiä kyllä, sieltä löytyy niin treenivinkkejä, motivaatiokuvia ja tuhansittain ruokaohjeita. Hakutoiminto on ällistyttävän hyvä esim. verrattuna googleen. Saat juuri hakusanaasi vastaavia tuloksia todella helposti. Ja miten inspiroivin kuvin <3

Tänään alkaa taasen työviikko, on kiva kun on sellainen työpaikka minne on kiva mennä. Se on asia mistä kyllä pitää olla onnellinen.

iive

4 kommenttia:

  1. Mun on kyllä pakko kokeilla noita kukkakaali-juustotikkuja, taitaa sopia munkin ruokavalioon oikein mainiosti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kukkakaali-juustotikut on ihan taivaallisia. Mitä ohuempi lätty niin sitä rapeampi. Taikina taipuu myös VHH-hampurilaissämpylöiksi kun kasaa taikinan keoiksi eikä lätyksi.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Täytyy kyl sanoa että oli myös hyvänmakuisia ja terveellisiä. Ei pelkkää protskuu, hiilarii ja rasvaa vaan ruokaa rakkaudella <3

      Poista

Kiitos :)