sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Salipäivä = hyvä päivä?

Täytyy myöntää vaikka kuinka monta kertaa ajattelin, että salitreenaaminen saa jäädä ja en sinne enää mene, niin voi että kuinka siellä tuli eilen hyvä fiilis.

Jalan vuoksi tein yläkroppaa, lämmittelyt soutulaitteessa. Jo se ensimmäinen hetki kun pisti Spotifyin soimaan ja istahti soutulaitteeseen, niin oikein sisällä sykki ilosta ja hyvästä olosta. Uusi treeniohjelma oli kiva, tosin viimeisessä liikkeessä tajusin sen sisältävän vain tasapariliikkeitä, joten äkkiä vinopenkki vaihtui käsipainoilla tehtäväksi vuoropariliikkeeksi ja täytyy alatalja vaihtaa kulmasouduksi vielä seuraavalla kerralla.

Treeniohjelma on ihan netistä löytynyt Kuntosaliharjoittelu.fi:n 3-jakoinen ilmaisohjelma aloittelijoille :D sopii mulle ja kipuilevalle kropalle. Tosin toistoja teen enemmän kuin 12, sillä koitan nyt pieniä painoja, pitkiä toistoja treenaustyyliä. Siltikin kivut treenin jälkeen olivat aikamoiset ja tänään myös vaikka eilen mies hieroi hartioita auki ja itse kävin niitä myös läpi infrapunahierontalaitteella.

Mun kivuthan ei ole sellaisia hyvää treenikipua-tyyppisiä vaan ihan jotain muuta. Meni pitkään tajuta se mikä ero niillä on eikä sitä oikein osaa selittää. Kyllä sitä hyvääkin treenikipua on koettu, mutta etenkin ylävartalo vetää treenatessa sillein tosi inhottavalla tavalla kipeäksi. Ihan niin kuin mun luihin, niveliin ja hermoihin sattuisi, ei niinkään lihaksiin... sitten kipu nousee niskaan ja päähän silmien taakse, oksettaa ja vähän niinkuin päähän koskee, muttei kuitenkaan. On sellainen epämääräinen kireän paha olo...

Tänäänhän olisi tehnyt tietysti mieli mennä salille heti uudestaan, mutta EI! Nyt siellä ei käydä joka ikinen päivä treenaamassa itseään sairaaksi. Kokeilen olisiko joka toinen päivä lepoa hyvä ja sitten välillä kahden levon päiviä putkeen myös välillä.

Treenin sijaan lepäsin ja tein ruokaa. Illalla vielä kehonhuoltoa rullaillen, infrapunahieronnalla ja venytellen. Pallolla mobbausta tein jo aamulla.


Illalla tein aamupalalle valmiiksi Chia-sämpylöitä, taikinaan lisäsin 2 porkkanaa niin jauhojen osuutta sai vähennettyä aika reilustikin. Yhtään nuo eivät lötsähtäneet kuten pelkäsin niiden tekevän. Voi seuraavalla kerralla tehdä vähän littanampia niin mahtuvat leivänpaahtimeenkin.


Lounaaksi paistoin paneroituja alaskanseiti-fileitä. Käytin leivitykseen riis- ja maissijauhoja, munaa ja mantelirouhetta.
Yövuoroja varten kokkailin siinä sivussa kasvissosekeittoa ja Garam masala-maustettua porkkanalaatikkoa kookosmaitoon :D Jouluna nimittäin porkkanalaatikosta tuli mun herkkua ja eilen kaupassa oli porkkanasose alennuksessa, joten ostin sitä pari kiloa :D Tuo porkkanalaatikko käy esim. intialaistyyppisten kastikkeiden tms. lisukkeeksi tai sitten ihan sellaisenaan ruuaksi. Meillähän muut ei tuota syö lainkaan, joten saan nauttia koko herkkulaatikon ihan itte!

iive

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)