torstai 5. maaliskuuta 2015

Polku


Välillä mietin, meneekö elämä tosiaan näin?
Vastoinkäymisestä toiseen?

Toisaalta nyt olen polulla kohti sitä joka sisimmässäni haluan olla. Herkkä minä - ei itsensä kovettanut. Minä joka kestää tunteensa ja kipunsa koska ne kuuluvat minuun. Minä vain tunnen niin vahvasti.
Ehkä ilman kaikkea tapahtunutta en olisi tällä polulla vaan harhailisin edelleenkin jossain risukossa. En edes osaa kuvailla sitä tunnetta kun tiedän nyt olevani todellinen minä minussa.

Voisi ajatella että olisin nyt täysin lyöty. Mutta ei, olenkin jotenkin tyyni ja varma siitä, että näin tämän kuului mennä, jotta löytäisin oman polkuni.

Jo nuoresta asti olen kokenut synnynnäistä vetoa intiaan, intialaiseen musiikkiin, joogaan, intialaiseen ruokaan ja meditointiin. Silloin otsassa oli Bindi, hiuksien ympärillä huivi, hiukset saivat hennasta punaisen värin ja kodin tuoksu tuli suitsukkeesta. Ja sitten se kaikki katosi, sen mukana katosi osaltaan myös onnellisuus. Tilalle tuli masennuksen harmaa viitta ja sen alta selvittyäni en enää löytänyt polulleni. Nyt olen siellä taas, en ehkä ulkoisin merkein vaan tärkeämmin, oikeasti sisäisesti. Minulla on rohkeutta ja varmuutta sanoa, että tämä on minun polkuni, olivat muut siitä mitä mieltä tahansa.

Jos puhutaan fyysisyydestä, antoi lääkäri tänään diagnoosiksi Fibromyalgian. Itse näen, että tilani on (ainakin) Vata-doshan epätasapaino ja tällä ajatuksella jatkan elämää. Minä itse voin elämällä "parantaa" itseni kemiallisen cocktailin sijasta. Ainakin aion yrittää.
Kun Vata on epätasapainossa se aiheuttaa pelkoja, ahdistuneisuutta ja hermostuneisuutta, fyysisesti kramppeja ja kouristuksia, kipuja, sekä hermostoon liittyviä ongelmia, kuten elohiirtä.
Tämän mantran siivittämänä kohti yksinäistä (ei huonolla tavalla) iltaa kotona. Huomenna matkaan viikonlopuksi Helsinkiin. Go Expo, Ruohonjuuri, PUR-hyvinvointikauppa... täältä tullaan :) vähän kyllä jännittää mm. vieraiden ihmisten tapaaminen, mutta ei se haittaa, kyllä saa jännittää :)

 
iive

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos :)