maanantai 21. syyskuuta 2015

Leikkipuistossa: Fightback-fibromyalgia

Tänään kolmas aamuvuoro putkeen ja se on kyllä iltavirkulle vaikea pesti. Huomenna vielä viimeinen aamu ja sitten on työviikko pulkassa ja minun viikonloppu alkaa. Onneksi lapsi on vielä tämän vuoden eskarissa, sillä hoitoajat menevät minun työvuorojeni mukaisesti, joten meillä on yhteiset vapaat. Toista se on sitten vuoden päästä...

Mullahan monesti menee niin, että aamun kyllä jaksan töissä olla pirteä, mutta sitten kotona yleensä päivällisen jälkeen alkaa "pikkukakkos-kooma" ja sitten illalla taas piristyy eikä malttaisi mennä nukkumaan.


Onneksi tänään olin luvannut itselleni tehdä kuntotreenin ja vaikka sohva houkutteli, niin kyllä sieltä pääsi taas vaan ihmeenkaupalla ylös ja jopa ulos.
Kotitreenit ei innostaneet, joten houkuttelin lapsen ulos törkeästi lehtien keräämisellä :D (kun ei voi enää kukkia kerätä)


Lenkki alkulämmöiksi ja leikkipuistoon treenaamaan. Kiven päällä "penkillenousuja" jalan nostolla, puiston penkillä punnerruksia ja dippejä, jalan loitonnuksia vuorojaloin, askelkyykkyjä, kiipeilytelineessä kehonpainosoutua (mikä on tosi kivaa muuten) ja sit parit kyykkäilyt keinulaudalla ja pelleily "punnerrukset".

idkuva

Kivaa on se, että töissä on nyt työkaveri herkkulakossa ja tiputtaa painoa, jotenkin motivoi kun joku toinenkin sanoo "ei" herkuille (varsinkin kun niitä tunnutaan töissä mussutettavan jatkuvalla syötöllä aamusta iltaan...) Sekin oli yksi syy nousta sieltä sohvalta tänään, sillä sovittiin vähän että tsempattais toisiamme tässä :)
Mulle ehdottomasti hyvän syömisen apuväline on se, että mulla on inspiraatio huolehtia itsestäni. Mulla on niin nyt #fightback-fibromyalgia asenne päällä ja voi että tuntuu hyvälle <3


Ja toinen työkaveri vinkkasi mulle jotain taivaallista nimittäin MINUUTTI SÄMPYLÄN, olen rakastunut <3

Ohjehan on niinkin vaikea kuin
Sekoitetaan keskenään 1 muna ja 1dl valitsemaasi jauhoja ja siemeniä sekä ripaus suolaa. (Voi laittaa myös lorauksen öljyä, mut ei oo pakko)
Paistetaan kulhossa (esim. teeman puurolautanen) mikrossa 1min.
Valmis.

Olin todella epäileväinen kun tästä kuulin. Olin edelleen epäileväinen kun tein mössön ja laitoin mikroon. Sen jälkeen vasta epäileväinen olinkin kun otin kulhon mikrosta pois.
Kun maistoin leipää en enää ollut epäileväinen vaan onnellinen :)

Aika kiva maanantai sit kuitenkin hei!
Hyvää viikkoa sinne teillekin :)

iive

2 kommenttia:

  1. Piti oikein tulostaa resepti, kuulostaa niin mielenkiintoiselta! Tsemppiä! Marja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Useaan kertaan on tehnyt jo tätä ja ei kyllä petä :) Ulkonäkö saattaa joskus olla melkoinen, mut maku on ollut aina hyvä :)

      Poista

Kiitos :)