sunnuntai 10. tammikuuta 2016

Totuuden kohtaaminen oman itsensä ja aika paljon jonkin muunkin kanssa

Aivan mahtava sää oli tänään ulkona! Ja nyt pakkaset ovat kestäneet jo niin pitkään että pakkanenkin tuntuu ihan iisiltä eikä lainkaan niin kylmältä kuin muutama päivä sitten.


Muutaman kilometrin päässä meistä on Muuramen toisiksi kaunein paikka Muurameharjun jälkeen, täällä blogissakin useaan kertaan näkynyt Muuramejoki.
Joki on ehkä upeimmillaan juuri talvella auringonpaisteessa tai kyllähän jokaisella vuodenajalla on omat piirteensä joella. Toinen suosikkivuodenaikani joella on syksyn ruska.


Mutta ei minun oikeastaan pitänyt kirjoittaa joesta vaan aivan muusta.
Pitkään mietin kuuluuko tämä aihe blogiin laisinkaan ja perustin tälle aiheelle aivan oman bloginkin, suljetun tosin. Kuitenkin koko ajan minun tekee mieli kirjoittaa asiasta juuri tänne, juuri tähän blogiin, missä on muutenkin koko elämäni aikalailla näkyvillä. En halua piilotella enkä salailla, enkä miettiä mitä voin kirjoittaa ja mitä en.
Hiemanhan olen aihetta sivunnutkin mainitsemalla tapahtumia joissa olen käynyt tai joitakin yksittäisiä asioita mitä olen kokenut. Siltikin tunnen kutsumusta olla avoimempi ja kirjoittaa ainakin tämän postauksen tästä aiheesta. Tuleva näyttää sen jatkanko tässä blogissa aiheesta vai en, mutta jos jatkan niin aion jatkossakin kirjoittaa asioista aivan suoraan välittämättä siitä, että tämän jälkeen joku/jotkut aivan varmasti pitävät minua aivan tärähtäneenä :D




Viime vuotta voisi elämässäni kutsua eräänlaiseksi henkiseksi heräämiseksi. En ole liittynyt mihinkään seurakuntaan, enkä usko mihinkään yksittäiseen teoriaan Jumalasta tai Jumaluudesta. Olen vihdoinkin koko elämän etsimisen jälkeen löytänyt oman uskoni. Olen löytänyt muitakin ihmisiä, jotka uskovat ehkäpä hieman samalla lailla kuin minä, ihmisiin joilla on samanlaisia kokemuksia henkisellä polulla kuin minulla. Eikä silläkään ole oikeastaan väliä kuinka samanlaisia ne kokemukset ovat, vaan suurin merkitys on sillä että he tietävät ja tuntevat sen, että on mahdollista kokea jotain sellaista mitä minä olen kokenut. He eivät paasaa minulle omaa tapaansa uskoa eivätkä tuomitse kokemuksiani, he ovat avoimesti kiinnostuneita minun kokemuksistani aivan yhtälailla kuin minä heidän.

Olen oppinut vuoden aikana näkemään ja tuntemaan ympäristössäni paljon enemmän kuin ennen. Ymmärrän nyt niitä tuntemuksia ja kokemuksia, joita minulla on koko ikäni jo ollut, mutta joita en ole välttämättä halunnut elämääni koska en ole ollut valmis niitä kohtaamaan enkä ottamaan vastaan.


Luonto on tullut minulle erittäin tärkeäksi paikaksi ja juu, juuri minä olen se tyyppi jonka voit kohdata halailemassa puita keskellä metsää tai tuijottamassa "transsissa" aurinkoa, pörriäistä, jokea tai milloin mitäkin. Kun menen luontoon voin siellä kaikista vahvimmin tuntea sen kaiken, äiti Maan, Jumalan, Enkelit ja kaikki luonnon henget ja energiat ympärilläni. Olen aina tuntenut sen, että elämässämme on kaikenlaisia muitakin energioita kuin mitä me vain näemme tai mitä meistä itsestämme lähtee ja viime vuonna minut suorastaan pakotettiin kohtaamaan viimeinkin tämä puoli elämässäni. Minulta romahdutettiin kertakaikkiaan elämästäni kaikki minkä varassa olen elänyt ja tätä kautta oikeastaan jouduin nämä asiat pakolla kohtaamaan, ei ollut muuta vaihtoehtoa.
Tämä kaikki vei minulta niin paljon energiaa ja aikaa (ja niin sen tulikin viedä), että viime vuonna ns. keholliset hyvinvointijutut jäivät vähän väliin ja oikeastaan elämä keskittyi suurimmaksi osaksi kaiken tajuamiseen ja sisäistämiseen.

Tämän kautta olen ymmärtänyt sen miksi minusta on aina tuntunut siltä, että olen "liian erilainen" ja minä kun olen niin kovasti yrittänyt olla aina samanlainen kuin muut. En ole myöntänyt itselleni sitä millainen oikeasti olen ja kymmenen vuotta sitten tämä asia melkein vei minulta hengen kun kamppailin elämästäni syvän masennuksen kourissa.

Nyt minä viimeinkin olen se joka oikeasti olen. Nyt elämä ei tunnu enää väärältä, valheelta vaan juuri siltä elämältä miltä sen kuuluukin tuntua. Ja minä olen tällainen kuin olen riippumatta siitä mitä muut siitä asiasta sanovat. Minulla ei ole aavistustakaan mihin tämä minua elämässä johtaa, mutta ainakin tiedän sen, että olen niin onnellinen nyt ja minusta tuntuu ettei mikään ole mahdotonta enää.

Edelleenkin minulla on toki vaikeuksia ja haasteita elämässä. Esimerkiksi tästä asiasta puhuminen muiden kanssa on ollut todella vaikeaa ja minun on taustani vuoksi vaikea käyttää vaikkapa sanaa rukoilla (omilla sanoillani minä juttelen Jumalalle), koska minut on kasvatettu ateistiksi.

En elä missään onnenpilvi numero seitsemällä pumpulin keskellä enkelienergioissa, ihan yhtälailla elämä minuakin koettelee, opettaakseen jotain. Nyt olen tehnyt kovasti töitä sen eteen että minäkin saisin kokea onnea ja niitä ihmeitä ja niin vain niitäkin on eteen alkanut tupsahdella <3


Tie on pitkä ja loputon, ikinä en ole ehken perillä, mutta ainakaan en ole yksin tällä matkalla <3
Ja kohdatakseni vielä enemmän kaltaisiani tai ehkäpä tuodakseni jollekin yksinään kulkevalle tietoisuuden siitä, ettei hänkään ole yksin niin jatkossakin mitä luultavammin täällä puhutaan sellaisista asioista kuin enkelit, Jumala, henkisyys, herääminen, resonointi, energiat, luonnonhenget, meditointi, rukoilu, jumalattaruus ja niin edelleen.

Mutta edelleen aion kirjoittaa myös ihan tavallisesta elämästä, ruuasta ja jumppaamisesta, liikunnasta, ilosta ja perheestä, joten toivon että sinä jota nuo henkiset asiat eivät niin kosketa, niin skippaat ne vain yli <3
Tästä vuodesta olenkin jutellut, että joskos viimeinkin saisin tämän kropan kuntoon, josko viimeinkin saisin taltutettua tämän kaamean väsymyksen pois ja josko viimeinkin elämä muuttuisi vähän kevyemmäksi :D

Mutta jotainhan sen eteen on itsekin tehtävä, sillä vaikka kuinka uskot mihin tahansa, niin laiskana makaamallahan ei mitään tule saamaan. Joten tilauksessa intoa, iloa, inspiraatiota ja pirteyttä, kiitos, kiitos, kiitos!

iive

2 kommenttia:

  1. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Kommentti poistettu kommentoijan pyynnöstä, sillä blogin kommentit tulevat automaattisesti näkyville myös muille ei pelkästään minulle. Kiitos kommentistasi, toivottavasti ymmärsin tämän nyt oikein :)

    VastaaPoista

Kiitos :)