perjantai 19. helmikuuta 2016

Meni ihan toisin kuin olin ajatellut

Lomaviikkoa on vietetty ja vaikka en mitään suunnitellutkaan, niin silti viikkoa on vietetty ihan erilailla kuin ajattelin. Ajattelin, että nyt on aikaa tehdä kaikenlaista ja oikeastaan joka päivä on ollutkin jotain, mutta loppuaika on tullut levättyä. Olen vielä aika hukassa tämän lepäämisen kanssa, koska tunnen siitä jatkuvaa huonoa omaatuntoa, tärkeintä on, että olen kuitenkin kuunnellut niitä kehon viestejä nyt enkä vain painanut eteenpäin pakolla treenisuunnitelmaa noudattaen.

Maanantai oli ainoa superpirteä treenipäivä, tiistaina kokkailin hieman isommin ja illalla kävin ystävien kanssa kahvilla kaupungilla (tai oikeastaan teellä) sekä ohjatussa meditaatiossa Mandalatalolla.



Minulla on ollut vaikeuksia näiden ryhmässä tehtävien meditaatioiden kanssa, silloin minun on vaikea rentoutua tarpeeksi, antaa itseäni ns. alttiiksi tilanteelle. Kotona yksin tämä on helpompaa, ei tarvitse ajatella mitä muut ajattelevat (vaikkeivat ne mitään ajattele muuta kuin itseään).
Tällä kertaa meditaation syvyys kuitenkin yllätti. Pääsin johonkin sellaiseen tilaan mihin en ollut koskaan aiemmin päässyt ja olo meditaation jälkeen oli pitkään aika epätodellinen. Tämän jälkeen olen myös ollut todella väsynyt.

Keskiviikko meni kampaajan tuolissa istumassa kun olin työkaverin tyttären harjoitusasiakkaana ja leikattiin ja raidoitettiin vähän mun tukkaa. Mun hiuksiinhan ei ole mitään värejä laitettu vuosiin, sillä viimeisillä värjäyskerroilla sain pieniä allergisia reaktioita ja värit piti jättää. Nyt kokeiltiin kuitenkin suoravärjäystä eli väriä missä ei ole hapetetta.
Goldwellin Elumenissa on käytetty erityisteknologiaa, jonka toimintaperiaate on fysikaalinen. Tämä ainutlaatuinen hiusväri toimii täysin ilman hapetetta, ja silti sillä saavutetaan ainutlaatuisen näyttäviä värjäystuloksia. Elumen ei sisällä ammoniakkia, ei ammoniakin tuoksua ja se on hellä hiukselle.


Minkäänlaisia allergiaoireita ei tullut. Väri hiuksiin laitettiin niin ettei se missään vaiheessa koskettanut hiuspohjaa, mutta tottakai huuhdellessa väriä joutui iholle. Hiusväreissähän pigmentti on se joka allergisoi ja pigmenttihän jää siihen hiukseen, joten on myös mahdollista saada allergisia oireita kun värjätty hiusosio koskettaa ihoa värjäyksen jälkeenkin. Näitäkään ei ole kuitenkaan tullut.

Yllättävän hyvin väri myös tarttui. Minullahan on luonnostaan tumma tukka ja hiuksen pinta on "lasimainen" eli hiukseen ei kauhean hyvin tartu mikään, ei väri, eikä muotoilut. Hius tykkää olla sellainen kuin on :)
Tuskin pitkään aikaan tulen hiuksia värjäilemään, mutta ihan kivaa vaihteluahan tämä on kun on edes pieni punaisen vivahde hiuksissa.

Torstaina ajattelin lähteä uimaan, mutta ystävä soittikin meidät kylään. Siellä sitten jutusteltiin monta tuntia ja lapset leikki keskenään. Illalla olin taas niin sippi ettei oikein mitään jaksanut tehdä. Nukkumaanmenoaikaan kuitenkin sain jonkin ihme villityksen ja ryhdyin maalaamaan mitä en ole tehnyt pitkään pitkään aikaan.

Tänään kroppa sanoi, että olisi hyvä päivä treenata ja niinhän sitä tuli tehtyä. Ulkoilemassa kävin Lintusen kanssa kun hän halusi luistelemaan, minulle jää oli auttamattoman huonossa kunnossa, joten oma ulkoiluni jäi lähinnä raittiin ilman hengittelyn asteelle.
Tänään kroppa on halunnut myös pitää "paastopäivää" ja olen juonut vain smoothieita. Pieni kevennyspäivä ruuan osalta siis. Huomenna sitten taas syödään :) Meinasin kokkailla kotona tehtyä kebabia, joka on niiiiiin hyvää <3

Ihanaa viikonloppua kaikille!
iive

2 kommenttia:

  1. Mulla on hiuksissa kans samanlainen lasimainen pinta, esimerkiksi punainen ei jää hiuksiin pitkäksi aikaa. Toisaalta taas mulle ei ole koskaan tehty värinpoistoa, ja silti tummanruskeasta saatiin blondi ekalla värjäyskerralla :D On siis hyvät ja huonot puolet. Ps. en ole värjännyt yli kahteen vuoteen hiuksia :O

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tais olla yli kolme vuotta edellisestä kerrasta. Tosin tämäkin jää varmasti yksittäiseksi kokeiluksi sillä on ollut helpottavaa päästä irti värjäyskierteestä. ColorMask hoitoaine on ihan jees kun piristystä tarvitsee :D
      Nämä raidat on onneksi tehty niin ettei juurikasvua juurikaan pitäisi erottaa ja raidat kasvaessaan ns. hälvenevät pois. Aikamoista myrkkyähän nämä värit ovat, mutta oispa ihanaa jos sais kirkkaan pinkin tukan :D

      Poista

Kiitos :)