tiistai 22. maaliskuuta 2016

On pelottavaa olla voimakas vai onko?

Aika huvittavaa sinänsä on se, että blogin nimi on Voimaa iive! samalla kun mua pelottaa olla voimakas.

Tämän viikon tehtävistä yksi oli miettiä suhdettaan laihduttamiseen ja mitä tapahtuisi jos lakkaisi laihduttamasta. Olisiko se pelottavaa?
Olen jo tovin työstänyt tätä laihdutus teemaa ja tehnytkin sen päätöksen etten enää laihduta, joten tämä tehtävä ei oikein palvellut sinänsä minua (ainakaan tässä hetkessä). Aloinkin miettiä onko tälle minun tavoitteelleni Voimaantua, jokin este miksi en siihen päämäärääni tunnu pääsevän.

Ja sieltähän sitä alkoikin sitten kummuta oikein urakalla. Teille jotka tätä luette voisin hieman avata mitä tarkoitan tuolla voimakkaalla.

Voimakas ihminen kuuntelee sydämensä ääntä ja toimii sen ohjaamana. Voimakas ihminen hyväksyy itsensä epätäydellisenä keskeneräisenä kehittyvänä yksilönä. Voimakas ihminen kestää myös sen jos hänen sydäntotuutensa johtaa hänet tilanteeseen, jossa hän ei voi "mielistellä" toisia (eikä itseään), vaan hänen on puhuttava asioista niin kuin ne ovat vaikka ne satuttaisivat. Voimakkaan ihmisen toiminnan lähtökohtia ovat rakkaus, hyvyys ja puhtaus. (Tai jotain sinnepäin)
Voimakkuus voi tarkoittaa myös fyysistä voimakkuutta, joka minulle tarkoittaa kehon terveyttä ja tasapainoa, jolloin keho jaksaa tehdä työnsä ja on vastustuskykyinen muuttuville tilanteille.
Voimakkuus ei tarkoita täydellistä.

Pelottavaa on se, että täytyy ottaa vastuu omasta itsestään, ei voi jättäytyä muiden hoidettavaksi tai jättää itseään vain hoitamatta. Pitää seistä omien sanojensa ja tekojensa takana. Myös sen takana ettei aina olekaan täydellinen, että joskus tekee virheitä tai että joskus puhuu/toimii ajattelemattomasti. Ja sitten on vain myönnettävä mokanneensa ja yrittää kaikkensa korjatakseen tilanne. Mokaaminen on pelottavaa, mutta kaikkihan tekee sitä, joka päivä. Kukaan ei ole ylimaallisen täydellinen.

Voimakkuus on pelottavaa myös siksi, että kaikki eivät pidä siitä.
Voimakkaita ihmisiä voidaan pelätä tai heitä voidaan kadehtia ja tämä saattaa johtaa kiusaaminen kun toinen ei "kuljekaan lauman mukana" vaan kuuntelee omaa sydänääntään. Ja se on heille annettava anteeksi ja rakastettava heitä silti.

Voimakas ihminen on ennen kaikkea sydänääntään kuunteleva ja seuraava ihminen. Hän ei tahdo pahaa toisille tai ole kateellinen toisten saavutuksista tai onnesta. Hän on onnellinen niistä.
Voimakas ihminen ei havittele onnellisuutta ja hyvää vain itselleen vaan myös ympäristölleen ja läheisilleen. Se tekee hänet vain vieläkin onnellisemmaksi kun muutkin ovat onnellisia. Voimakkaan ihmisen ei tarvitse olla parempi kuin muut. Hän on oman itsensä vertailukohde.

En tiedä mitä se sitten kertoo minusta, että pelkään olla voimakas ihminen. Kun itse tapaan voimakkaan ihmisen ja hänen sydämensä säteilee kaikille ja hän on vain sitä mitä hän on, niin katson tuota ihmistä pikemmikin ihaillen. Sellaisen ihmisen kanssa on hyvä olla, tietää ettei tällä ole mitään taka-ajatuksia tai kieroiluja päässään ja tietää ettei hän petä sinua. Koska hän vain on. On onnellinen.

Ja sitten kun mietin tätä itsessäni niin tosiaankin pelkään sitä, että voimakkaana ihmisenä minua inhottaisiin, sanoistani ei pidettäisi ja minua pidettäisiin kovana jyränä tai liian outona, erilaisena kuin muut.
Jos todellakin ajattelen näin, niin enhän tietenkään koskaan päädy voimakkaaksi ihmiseksi. Koska enhän minä halua todellakaan olla sitä mitä tuossa pelkään.

Selkeästi tämä on asia mitä mun täytyy työstää vielä ja paljon, etenkin tuossa annan muille anteeksi etteivät he pidä minusta-osiossa on paljon työstettävää. Ehkä se johtuu edelleenkin siitä, että minua on aina pidetty "liian erilaisena" vaikka olisin yrittänyt olla vaikka mitä. Ehkä tässä vaiheessa voisi lakata yrittämästä ja yrittää kuoria tosiaankin esiin se kuka minä olen. Vaikka sitten olisinkin muiden mielestä "liian erilainen".

iive

ps. saikohan tästä nyt kukaan yhtään mitään selvää? :D

2 kommenttia:

  1. Kaikkea hyvää tulevaan kevääseesi!

    -Isla

    Tsekkaapas kirjoitukseni pahan puhumisesta selän takana, mikäli ehdit!
    http://islakahdenkesken.blogspot.fi/2016/03/pahan-puhuminen.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, samoin sinulle ihanaa kevättä <3

      Olipas sulla hyvä kirjoitus, jotenkin ns. sivujuonne tälle mun kirjoitukselleni tai mun kirjoitus sivujuonne sun kirjoituksellesi, ihan miten vain :) Mut mielenkiintoista tosiaan!

      Poista

Kiitos :)