sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

Miksi elää kuin sairas?

Eilinen ilta antoi taas paljon ajateltavaa. Vietimme ystävän luona Noora Pohjanheimon/ Dharmadan pitämää Enkeli-iltaa. Voisi ajatella, että moinen homma olisi oikeaa hymistelyä ja vallan korkealentoista, mutta itselleni ainakin yleensä tulee kovinkin vakavia asioita pohdittavaksi.


Naisen ylimaskuliinisuus
Minä olen ollut vahva maskuliininen nainen, se on suomalaisen naisen perintö. Minä pärjään missä vain yksin, ei tarvitse auttaa kiitos vaan, pärjään kyllä, minä itse ja menen vaikka läpi harmaan kiven sillä suomalaisella sisulla. Osaan porata reiän seinään, vaihtaa lamput, korjata rikki menneet esineet, minulta tässä nämä kaikki hommat hoituu hei kyllä, mutta onko pakko? Olisiko sillä miehelläkin jokin tehtävä tässä parisuhteessa? Oman elämän Yin ja Yang.

Kuka on elämäsi tärkein ihminen?
Saat paperin ja tehtäväksi kirjoittaa siihen 5 elämäsi tärkeintä ihmistä. Kenen nimet paperiin kirjoitat?

Rakasta itseäsi, arvosta itseäsi ja sitä mitä olet saavuttanut, kiitollisuudesta löydät onnesi, älä ole itsellesi niin armoton. Tälläisen enkeli-viestin sain. Kyllä kolahtaa ja kunnolla kun olet samaa mietettä veivannut viimeiset 2-3 viikkoa ja sitten saat kuulla saman päin kasvoja täysin tuntemattomalta ihmiseltä.



Miksi elän kuin sairas vaikka olen terve?
Tämän vuoden puolella fibrokipuja on ollut ehkä 1 tai 2 päivänä, silti olen 115 päivää tästä vuodesta olen elänyt kuin sairas. Miksi ihmeessä teen näin? Illasta toiseen pyydän, että mitä vain, jos vain saisin olla terve. Täysin huomaamatta sitä asiaa että olen terve juuri nyt tänään.



Puhuako omaa totuutta vai sitä mitä haluaa toisen kuulevan?
Voimaa iive, kertooko se tarpeesta tulla voimakkaammaksi vai tarpeesta olla oma itsensä? Seistä siinä omassa vahvuudessaan ja totuudessaan aidosti. Hyväksyä se, että kaikkia ei voi tässä elämässä miellyttää ja aina on mahdollisuus loukata jotain vaikkei näin haluaisi tehdä. Minä en ole toisen loukkaantumisen tunteista vastuussa jos olen puhunut asiani vilpittömästä totuudesta.

Kenen nimen kirjoitit ensimmäisenä paperiin?
Kuka oli elämäsi tärkein ihminen?
Oliko se oma nimesi vai jonkun toisen?


Muutenkin aivan huikea viikko ihan kaikin puolin. Yksi suurimpia onnellisuuden tunteita koin kun sain taas maalata. Jo toisen kerran tämän vuoden aikana sain maalata ja onnistua siinä. Luomisen voima on aivan mieletön kokemus ja jo nyt minussa on kehkeytymässä uusi kuva, joka täytyy päästää minusta ulos.


Huikeissa tunnelmissa

iive

1 kommentti:

  1. Hei Iive, kertoisitko miten sun Plantaarifaskiitti voi? Itsellä on nyt alkanut oireilla varsinkin liikunnan jälkeisenä aamuna toinen jalka niin että itkua pitää vääntää ensimmäiset heräämisen jälkeiset hetket.

    T: Virpi (ent alustaasti blogi)

    VastaaPoista

Kiitos :)