lauantai 31. joulukuuta 2016

Pitäisikö huomenna kaiken olla paremmin?

Tajusin juuri, että tätä uutta vuotta en ole aloittamassa yhdelläkään laihdutuskuurilla, en tyytymättömyydellä enkä itsensäruoskinnalla.
Ei ole joulukiloja mitä tiputtaa, tai tunnetta laittaa itsensä "ruotuun".
Ei ole pakkoa tehdä yhtään elämäntapamuutosta tai tehdä minkäänmoista uudenvuodenlupausta.

Katson peiliin.
Se mitä näen on minä juuri sellaisena kuin olenkin.
Tosi hyvä, kaikki ok, minä tässä ja nyt.
Ei ole tulevaisuudessa lähteviä makkaroita, liian isoa takapuolta, hyllyviä reisiä.
On vain minä.

Aika mielenkiintoista!

Kaikki on ihan hyvin.

Mitä ihmettä se tällainen on?
Eikö ihmisen pitäisi jatkuvasti kehittyä, muuttua, kasvaa, parantua?

Koska eikö huomenna kaiken pitäisi olla paremmin kuin tänään?
Minun pitäisi olla heti huomenna, maanantaina, ensi viikolla, kuukautena olla yht'äkkiä parempi minä, ilman virheitä ja heikkouksia?

Entäs jos se huominen onkin tänään?

Nyt on kaikki hyvin ja näin se vaan jatkuu.
En ole "virheetön", mutta entäs sitten?
Elämä on tässä ja nyt.
Elän sitä elämää tässä ja nyt.

En elä sitä sitten kun olen parempi, laihempi, kauniimpi, ihanampi... että kuhan näitä olen niin sitten elän.

Ei kun elän nyt!

Olen vapaa.

Wau mikä tunne!


Rakkaudella
iive

2 kommenttia:

Kiitos :)